شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت

دیدار اسماعیل هنیه با نبیه بری در بیروت

دیدار اسماعیل هنیه با نبیه بری در بیروت

اسماعیل هنیه با نبیه بری در کاخ عین التینه بیروت دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیئت همراه وی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در کاخ عین التینه بیروت دیدار کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اخیرا در رأس هیئتی عالیرتبه وارد لبنان شده است.

پیش از این «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه در بیروت دیدار و گفت‌‌و‌گو کردند.

هنیه، چهارشنبه گذشته با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار از نقش و مواضع مفتی دریان در قبال قدس، مسأله و ملت فلسطین در داخل و خارج قدردانی کرد.

«النشره» در گزارشی نوشت که سفر هنیه به لبنان پیام‌هایی داشت. این سفر در زمانی حساس انجام شد؛ چراکه «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است به زودی به منطقه سفر کند و صحبت‌هایی در خصوص تشکیل یک محور جدید میان برخی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی وجود دارد ؛ اینها رایزنی‌هایی میان محور مقاومت برای چالش‌های پیش رو و تهدیدات مشترک در لبنان و فلسطین را ضروری می‌کند.

همچنین این سفر جنبه سیاسی داشت که طی آن اسماعیل هنیه با دبیرکل حزب‌الله تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین، لبنان و منطقه و توسعه محور مقاومت و تهدیدات و چالش‌ها مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت هماهنگی تمام بخش‌های این محور در راستای خدمت به هدف محوری و اصلی یعنی قدس و آرمان فلسطین تأکید کردند.

سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان جنبه رسمی نیز داشت، زیرا شامل دیدارهایی با مقامات لبنان از جمله «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان ،«میشل عون» رئیس‌جمهور، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر، «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیدار با سران برخی گروه‌ها بود.

انتهای پیام/