شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#برانکو#شهباززاده

دست نیاز پرسپولیس به سمت مهاجم مغضوب برانکو ؛ اولتیماتوم یحیی برای شهباززاده

 دست نیاز پرسپولیس به سمت مهاجم مغضوب برانکو ؛ اولتیماتوم یحیی برای شهباززاده

صدآنلاین : گادوین منشا، قرار است دوباره به پرسپولیس برگردد و نشان دهد توانایی درخشش در یک تیم مدعی قهرمانی را دارد.

ناکامی پرسپولیس در جذب سجاد شهباززاده و بازگرداندن علی علیپور به ایران، باعث شد آن‌ها با گادوین منشا، مهاجم سابق‌شان وارد مذاکره شوند. بازیکنی که بعد جدایی از پرسپولیس، پیراهن استقلال را پوشید و حالا قرار است دوباره پیراهن سرخ را بر تن کند. با توجه به کنار گذاشته شدن منشا توسط پرسپولیس در لیگ هجدهم، بازگشت او به جمع سرخپوشان با واکنش منفی از طرف هواداران همراه نشده است. آمار منشا در تیم‌های بزرگ اما، بزرگترین تردید درباره شانس موفقیت او در پرسپولیس محسوب می‌شود.

منشا در لیگ برتر، آمار متناقضی دارد. او ۵ فصل کامل، در ایران بازی کرده است. سه فصل، توانسته بیشتر از ۱۴ گل بزند که با استانداردهای لیگ برتر، آماری درخشان به حساب می‌آید. در دو فصل دیگر، روی هم ۶ گل زده است. فصل‌های درخشان منشا، با پیراهن پیکان، گل‌گهر و مس رفسنجان رقم خورده است. لیگ شانزدهم او در پیکان، ۱۵ گل زد. لیگ بیستم، ۱۴ بار با پیراهن گل‌گهر توانست دروازه حریفان را باز کند و فصل پیش در لیگ بیست و یکم، با ۱۴ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد. منشا لیگ هفدهم، پیراهن پرسپولیس را پوشید و فقط ۴ گل زده داشت. لیگ هجدهم، یک نیم فصل با پیراهن پرسپولیس و یک نیم فصل، با پیراهن استقلال به میدان رفت و برای هر کدام هم، فقط یک گل زد.

شهباززاده استقلالی شد؛ علیپور هم نیامد/ دست نیاز پرسپولیس به سمت مهاجمی که در لیست فروش برانکو قرار گرفت!

ناکامی منشا با پیراهن دو تیم بزرگ پایتخت و درخشش در سایر تیم‌های لیگ، باعث شده از نظر بسیاری او گزینه خوبی برای پرسپولیس یحیی گل‌محمدی با سبک بازی مالکانه نباشد. به خصوص که بهترین بازی‌های منشا در پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد که این تیم مقابل حریفان قوی‌تر و پرستاره‌تر به میدان می‌رفت.

آمار دو فصل اخیر منشا، پرسپولیسی‌ها را به آینده او در این باشگاه امیدوار می‌کند. گل‌گهر زمانی که منشا را در اختیار داشت، پنجم شد و تیمی دفاعی نبود. این فصل هم مس رفسنجان با بودن منشا، در رده ششم لیگ قرار گرفت. هر دو تیم، در یک سوم بالای جدول قرار داشتند. راز موفقیت منشا در این دو تیم، تبدیل شدن به مهاجم اصلی تیم بود. منشا در پرسپولیس، زیر سایه علی علیپور قرار داشت و از استقلال هم، خیلی زود و پس از ناکامی این تیم در قهرمانی کنار گذاشته شد. منشا فصل بعد، احتمالا تبدیل به مهاجم اصلی پرسپولیس خواهد شد و پرسپولیسی‌ها امیدوارند همین موضوع، باعث ادامه روند گلزنی او در سال‌های اخیر شود. به خصوص که با حضور مهدی ترابی، سعید صادقی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌‏فر، سروش رفیعی و امید عالیشاه، او در هر بازی می‌تواند موقعیت‌های پرتعدادی به دست آورد.