شهر خبر

امضای یادداشت تفاهم نظامی میان بغداد و فرمانده ناتو در عراق

امضای یادداشت تفاهم نظامی میان بغداد و فرمانده ناتو در عراق

منابع عراقی از امضای یادداشت تفاهم مشترکی که میان رئیس ستاد کل ارتش عراق و فرمانده ناتو در این کشور به امضا رسیده است، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، منابع عراقی از امضای یادداشت تفاهم مشترک نظامی که میان رئیس ستاد کل ارتش عراق و فرمانده ناتو در این کشور به امضا رسیده است، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، ستاد کل ارتش عراق و هیئت نمایندگی ناتو در عراق، یادداشت تفاهم مشترکی درخصوص توسعه توانایی های ارتش عراق در زمینه آموزش و تسلیحات امضا کردند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالامیر رشید یار الله، رئیس ستاد کل ارتش عراق و جیووانی ام اینوچی، فرمانده هیئت ناتو در عراق یادداشت تفاهم مشترکی برای حمایت و توسعه سیستم لجستیکی نیروهای مسلح عراق و توانمندسازی آن در همه سطوح امضا کردند.

این یادداشت تفاهم (میان مدت) در راستای تداوم همکاری بین دو طرف و انضمام عراق به کشورهای تحت حمایت ناتو و افزایش توانایی های ارتش عراق و آمادگی رزمی آن در همه سطوح با فناوری پیشرفته، است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که امضای این یادداشت تفاهم پس از برگزاری چندین نشست و دیدارهای پیاپی و با تلاش ها و پیگیری های رئیس ستاد کل ارتش و تیم وابسته به آن و اهتمام قابل توجه مشاور امنیت ملی عراق و نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح انجام شد.