شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت#افزایش قیمت

ببینید | افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره‌بار | علت چیست؟

این روزها اقلامی مانند مرغ و تخم‌مرغ که نرخ مصوب دارند، در برخی از خرده‌فروشی‌ها با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شوند.

بازار گوشت،مرغ و تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، در بازار گوشت قرمز میدان بهمن، فروشندگان می‌گویند، قیمت هر شقه گوشت قرمز ۱۵۵ هزار تومان است و ۵ تا ۱۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته اما کمبودی وجود ندارد. این قیمت در خرده‌فروشی‌ها متفاوت بوده و از کیلویی ۱۵۹ تا ۱۷۵ هزار تومان متغیر است.

قیمت عرضه عمده مرغ هم در میدان بهمن، کیلویی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. فروشندگان می‌گویند مرغ هفته گذشته ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان بوده و امروز که افزایش دارد، کسی آن را نمی‌خرد هرچند بیشتر از کشش بازار، موجود است. اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: براساس مجوز قرنطینه حمل در سامانه سماسط در خرداد حدود ۱۰۹ میلیون قطعه عرضه شده که به نظر می‌رسد نیاز بازار مرغ را تامین می کند.

با اینکه در زمینه عرضه مرغ، کمبودی وجود ندارد، طبق گفته فروشندگان، قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار افزایش دارد‎. مرغ تازه کیلویی ۵۷ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۷ هزار تومان بوده که نسبت به هفته گذشته ۱۰ هزار تومان گران‌تر است.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار تهران گفت: علت افزایش قیمت بیشتر مربوط به مصادف شدن با عرضه گوشت مرغ تولیدی با نهاده‌های آزاد است. در اغلب خرده‌فروشی‌ها نرخ مرغ از میزان مصوب کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عبور نکرده است اما همه جا شرایط این طور نیست.

فروشندگان تخم مرغ در میادین میوه و تره‌بار هم می‌گویند، قیمت یک شانه تخم مرغ نسبت به هفته قبل بالاتر رفته است. هفته گذشته ۶۳ هزار تومان و الان با قیمت ۶۴ هزار و ۸۰۰ عرضه می‌شود. مغازه‌های سطح شهر هم قیمت هر شانه را ۷۵ هزار تومان تا ۷۷ هزار تومان اعلام می‌کنند.