شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#جدید#سال آینده

وزیر صمت : لزوم طراحی پلتفرم های جدید در صنعت خودرو ؛ ریرا سال آینده وارد بازار می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم رونمایی از کراس اوور جدید ایران خودرو با اشاره به اینکه ری را بعد از گذراندن مراحل آزمون جاده ای تا اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد، گفت که این خودرو بر روی پلتفرم تارا توسعه یافته و می بایست برای دستیابی به کیفیت بالاتر تولیدات به پلتفرم های جدید روی بیاوریم.

 فاطمی امین در مراسم رونمایی از تولید جدید شرکت ایران خودرو گفت که یکی از نکات مورد نظر رئیس جمهور نیز طی اعلام فرامین 8 ماده ای، جایگزینی خودروهای قدیمی با خودروهای جدید است و این محصول که بر پلتفرم خودروی تارا توسعه یافته است، می تواند نشان‌دهنده ظرفیت‌های تولید در خودروسازی کشور باشد.

 

وی تأکید کرد که پلتفرم‌های قدیمی زیادی نیز در کشور وجود دارد که قابلیت توسعه محصول ندارند و اگر به دنبال دستیابی به تولیداتی باشیم که کیفیت بالاتری دارند، باید به پلتفرم‌های جدیدی روی بیاوریم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه فرامین 8 ماده ای رئیس جمهوری مد نظر قرار دارد و از همان ابتدای اسفندماه سال گذشته که رییس‌جمهوری در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو، این فرامین را صادر کرد، برخی از مفاد آن مانند افزایش طول دوره گارانتی خودروها از ۳۶ به ۶۰ ماه اجرایی شده است.

وزیرصمت ادامه داد که برخی دیگر از فرامین به‌تدریج در حال اجرایی شدن است که از جمله این موارد می توان به کاهش تعداد خودروهای ناقص اشاره کرد که در کف کارخانجات باقی مانده است. به گفته وزیر در بهار سال گذشته تعداد این خودروها  ۱۷۰ هزار دستگاه  بوده که در مدت مشابه سال جاری به میزان کم تر از ۴۲ هزار دستگاه رسیده است.

فاطمی‌امین در ادامه گفت که در یک ماه اخیر، ایران خودرو و سایپا توانسته اند به به رقم صددرصد عبور مستقیم خودرو دست یابند که حاکی از وضعیت قابل قبول تولیدات است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال جاری، ادامه داد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری، خودروسازان ۹۸ درصد برنامه تولید را اجرایی کرده اند.

وزیر صنعت همچنین گفت: همان طور که مشکلات تولید و تحویل خودرو و محصولات ناقص حل شده، محصولات جدید نیز به‌تدریج رونمایی خواهند شد و تا پایان سال جاری، خبرهای خوبی درخصوص بهبود کیفیت خودروها خواهید شنید.

فاطمی امین در زمینه قرعه کشی اعلام کرد که برای حذف قرعه‌کشی خودرو، باید شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد، امسال ۱.۵ برابر سال گذشته تولید خواهیم شد و آیین‌نامه واردات خودرو هم در حال نهایی شدن است که این دو جریان باعث کاهش قرعه‌کشی تا پایان سال خواهد شد.

وزیر صمت همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی تا پایان سال جاری خبر داد که باعث کاهش زیان خودروسازان شده است و در ادامه بهبود فرآیند تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی اشاره کرد که سال‌ها پراید و تیبا نقیصه تولید خودروهای اقتصادی متناسب با قدرت خرید مردم را رفع کرده بودند، اما امروز به معضلی جدی تبدیل شده و تولید خودروهای اقتصادی باکیفیت و سازگار با قدرت خرید عموم افراد جامعه در دستور کارقرار گرفته است.

وزیر همچنان افزود: با همین اهداف عنوان شده، در آیین‌نامه واردات خودرو، مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده که شامل در نظر گرفته شدن سقف قیمتی و افزایش تدریجی داخلی‌سازی خودروهاست.