شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزنه‌برداری#جدید

جلود: منتظر اتفاقات خوب در وزنه‌برداری جهان باشید

جلود: منتظر اتفاقات خوب در وزنه‌برداری جهان باشید

تهران- ایرنا- رییس جدید فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: با تمام توان کار را آغار خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی در وزنه‌برداری جهان رخ دهد.

به گزارش ایرنا، انتخابات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری روزهای (شنبه و یکشنبه) هفته جاری در شهر تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار و «محمد جلود» عراقی به عنوان رییس انتخاب شد. از مهمترین نکات مجمع انتخاباتی فدراسیون بین‌المللی این رشته دست خالی نمایندگان ایران از کرسی جهانی بود. علی مرادی، محسن بیرانوند و علیرضا قریشی برای پست‌های مختلف نامزد شده بودند اما نتوانستند یک کرسی جهانی برای ایران در رشته وزنه‌برداری کسب کنند.

برای پست نواب رییس فدراسیون بین‌المللی، اورسلا پاپاندرئا از آمریکا (نایب رییس اول)، پترو کول از چک، دوریس تراویزو از ونزوئلا، پیروس دیماس از یونان، آتیلا آدامفی از مجارستان رای آوردند. 

علیرضا قریشی در کمیته فنی نامزد شده بود اما موفق به کسب رای لازم برای رسیدن به این کرسی نشد. در کمیته فنی  نمایندگان کشورهای صربستان، بریتانیا، استرالیا، کنیا، قزاقستان، سوئیس و دومینیکن رای آوردند. همچنین محسن بیرانوند در کمیته مربیان نامزد رسیدن به کرسی جهانی بود که ناکام ماند. نمایندگان کشورهای آمریکا، مجارستان، چین، فرانسه، استرالیا، بوسنی، کوبا عضو کمیته مربیان شدند.

محمد جلود عراقی بعد از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: این یک اتفاق خوب برای من است و منتظرم تا با تیم جدید کار خود را شروع کنم. تیم کنونی تغییرات زیادی نسبت به گذشته داشته است و این موجب امیدواری خواهد بود. من به اعتماد مجمع ایمان دارم و متعهد می شوم که کار را با انرژی زیاد شروع کنم.

رییس جدید فدراسیون بین‌المللی این را هم افزود: من پیش از انتخابات با تیمم برای حضور در مدیریت جهانی صحبت کردم و آنان آماده کار هستند ما اعضای جدید و تجربیات خوبی در هیات اجرایی تازه انتخاب شده داریم. همه بر آینده وزنه‌برداری و اطمینان از همکاری با شرکای المپیکی خود متمرکز هستیم.

انتخاب محمد جلود عراقی به عنوان رییس فدراسیون بین‌المللی پایانی بر چهار دهه حضور تاماش آیان در راس این فدراسیون بود. وی در آغاز سال ۲۰۲۰ به خاطر اتهام فساد مالی و پرونده های دوپینگ از سمت خود کنار گذاشته شد.

همچنین شکست علی مرادی در انتخابات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری پایانی بر حضور وی در مدیریت این رشته در بخش داخلی و خارجی بود. علی مرادی که با رای دیوان عدالت اداری از سمت ریاست فدراسیون وزنه‌برداری کنار گذاشته شد با شکست در انتخابات فدراسیون جهانی عملا برای همیشه از کرسی مدیریت این رشته کنار گذاشته شد. وی در آستانه بازنشستگی قرار دارد و نمی تواند برای انتخابات فدراسیون این رشته در ایران نیز شرکت کند.