شهر خبر

رئیس فدراسیون بدمینتون: با چه ضوابطی باید بودجه بیشتری به یک فدراسیون تعلق گیرد

رئیس فدراسیون بدمینتون: با چه ضوابطی باید بودجه بیشتری به یک فدراسیون تعلق گیرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: با چه ضوابطی باید بودجه بیشتری به یک فدراسیون تعلق گیرد؛ بهترین راه برقراری عدالت در تخصیص بودجه از کانال وزارت ورزش است.  

 محمدرضا پوریا روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عدالت در توزیع بودجه، اظهار داشت: اگر قرار باشد تا بودجه‌ای توزیع شود، بهتر است تا همه از متولی امر یعنی وزارت ورزش و جوانان درخواست کنند. اگر مجلس هم این بودجه را افزایش دهد برای فدراسیون‌ها هم بهتر است. اکنون یک راکت تنیس را با قیمت ۶۰۰ هزار تومان تهیه می‌کنیم و خرید آن هزینه زیادی دارد. تعداد ورزشکاران بدمینتون هم زیاد هستند و به طور حتم باید در تخصیص بودجه عدالت باشد.

وی یادآور شد: به مدت ۳۰ سال است که مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر را با حضور کشورهای مطرح و با رنکینگ جهانی و کسب سهمیه المپیک برگزار می‌کنیم. در این مسابقات دبیر کل آسیا و رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون نیز حضور داشتند. در واقع این همه سال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و جشن انقلاب کار فرهنگی انجام می‌دهیم؛ اما بودجه زیاد به یک فدراسیون دیگر با چه ضوابطی باید تعلق بگیرد.  

رئیس فدراسیون بدمینتون عنوان کرد: هر سال حداقل یک میلیارد جایزه برای مسابقات جام بین‌المللی فجر و حتی اسکان در نظر می‌گیریم. هر سال حداقل ۶ میلیارد هزینه برگزاری این رقابت‌ها می‌شود و وزارت ورزش و جوانان بهتر از همه از این بودجه‌ها اطلاع دارد و می‌تواند حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه محمد پولادگر حدود ۲۰ سال رئیس فدراسیون بود و بهتر می‌داند که وضعیت مالی و هزینه‌های فدراسیون‌ها تا چه میزان خواهد بود، گفت: او قهرمانان بزرگی را تحویل جامعه داده است. حتی سیدحمید سجادی در دورانی که معاون وزارت را برعهده داشت، در مسابقات جام فجر حضور یافت و کاملا بر دخل و خرج فدراسیون‌ها آگاه است. بهترین راه برقراری عدالت در تخصیص بودجه از کانال وزارت ورزش و جوانان است.