شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجیدی#قرآن و عترت

دیدار معاون قرآن و عترت ارشاد با رییس مرکز امور قرآنی؛

ضرورت هم افزایی، تعامل دو سویه و بررسی ظرفیت های قرآنی

ضرورت هم افزایی، تعامل دو سویه و بررسی ظرفیت های قرآنی

دیدار صمیمی معاف معاون قرآن و عترت ارشاد و مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکیدبر ضرورت هم افزایی، تعامل دو سویه و بررسی ظرفیت های قرآنی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر نشست صمیمانه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این دیدار صمیمی ظرفیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی توسط علیرضا معاف معاون قرآن و عترت این وزارتخانه بیان و در ادامه نکاتی توسط حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور مطرح شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت هم افزایی، تعامل دو سویه و بررسی ظرفیت‌های قرآنی با هدف اجرای بهتر برنامه‌ها، طرح‌ها و مسابقات قرآنی به منظور تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر و بهتر فعالیت‌های قرآنی کشور تأکید کرد.

وی همچنین از تلاش‌های صادقانه همه مسئولان و فعالان قرآنی قدردانی کرد و گفت: حرکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در مسیر هم افزایی با سایر نهادهای قرآنی کشور ستودنی است و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نیز در جهت ترویج و اثرگذاری هدفمند فعالیت‌های قرآنی، ترویج اقدامات خلاقانه و نوآورانه در حوزه تبلیغ و ترویجِ فرهنگ قرآن همچون استفاده از فضای مجازی، هماهنگی بین نخبگان قرآنی با بهره مندی از ظرفیت‌های علمی کشور در کنار سایر مجموعه‌های قرآنی بویژه سازمان اوقاف قرار دارد.

در ادامه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بیان مواردی در مورد اقدامات انجام گرفته در مرکز و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اجرای برنامه‌های آتی و بلند مدت بویژه در حوزه مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به این موضوع اشاره نمود که در ۲ سال گذشته اولین کشوری در دنیا بودیم که مسابقاتی در تراز بین المللی را به صورت مجازی در دوران کرونا برگزار کردیم و این موضوع نشان دهنده این است که به برکت نظامی که در رأس آن شخصیتی قرآنی وجود دارد؛ توجه به این کتاب الهی در سرلوحه امور کشور قرار دارد و مسابقات فرع بر انس با قرآن کریم است و آن چه اهمیت دارد بستری برای انس با کلام الله مجید است و بعد از آن به سمت تدبر و عمل خالصانه می‌رویم.

همچنین مجیدی مهر در مورد دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران به مطالبی اشاره نمود.

در ادامه معاف عنوان کرد: اینکه مجموعه برگزار کننده مسابقات بعد از گذشت بیش از چهار دهه برگزاری به این نتیجه رسیده اند که می‌بایست گام در مسیر تدبر بردارند اقدامی مبارک است. وی همچنین از لزوم همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف تعیین شده، سخن گفت.

در پایان این جلسه مقرر شد که جلسات منظم تعریف شده ای بین معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در فواصل زمانی مشخصی برگزار شود و همچنین در ارتباط با تحولات مسابقات بین المللی قرآن کریم بحث و گفتگو شود