شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#منابع

حملات هوایی شدید ترکیه به شمال عراق

حملات هوایی شدید ترکیه به شمال عراق

منابع عراقی از حملات هوایی شدید ترکیه به  مناطق واقع در دامنه کوه متین در بخش العمادیه در استان دهوک در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع عراقی از حملات هوایی شدید ترکیه به مناطق واقع در دامنه کوه متین در بخش العمادیه در استان دهوک در شمال عراق خبر دادند.

شاهدان عینی اعلام کردند: جنگنده های ترکیه سلسله حملات گسترده ای به مناطقی واقع در دامنه کوه متین در بخش العمادیه در استان دهوک انجام دادند که بر اثر این حملات ترکیه خساراتی وارد شد.

حملات ترکیه به دو روستا در ناحیه دیرلوک انجام شد.

منابع عراقی اعلام کردند که این حملات سبب ایجاد ترس و وحشت میان ساکنان محلی در این مناطق شده است.

این در حالی است که پارلمان عراق خود را مهیای بیرون راندن نیروهای ترکیه که به بهانه تحت پیگرد قرار دادن پ ک ک می کند. مقامات عراقی بارها اقدامات ترکیه را محکوم کرده اند.

ترکیه به صورت روزانه مناطق مختلف عراق به ویژه مناطق شمالی را بمباران می‌کند. بر همین اساس، جنگنده‌های ترکیه چند روز پیش یک خودروی غیر نظامی را در شهرستان کلار بمباران کردند که بر اثر آن ۳ غیر نظامی جان باختند، همچنین در شهرستان سنجار در استان نینوا یک ساختمان مورد هدف قرار گرفت.

ارتش ترکیه از ۱۸ آوریل ۲۰۲۲ عملیات پنجه قفل را علیه مقرهای سازمان پ.ک. ک در مناطق متینه، زاب و افشین باسیان در شمال عراق آغاز کرده است.