شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#جودو#کمیته ملی#المپیک

سعیدی: به اکثریت رسیدن فدراسیون‌های المپیکی، در روز انتخابات مشخص می‌شود/ از نظر ما جودو مشکلی برای رای دادن ندارد

سعیدی: به اکثریت رسیدن فدراسیون‌های المپیکی، در روز انتخابات مشخص می‌شود/ از نظر ما جودو مشکلی برای رای دادن ندارد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: نمی‌توانیم به خاطر اینکه تا روز انتخابات برخی فدراسیون‌ها بلاتکلیف هستند انتخابات کمیته را به تعویق بیندازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،کیکاووس سعیدی در خصوص  نشست امروز هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: در خصوص نحوه شروع فرآیند فراخوان و ثبت نام از کاندیداهای هیئت اجرایی مقرر شد برابر مفاد اساسنامه دبیرکل کمیته به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی، فراخوان انتخابات را آغاز کند تا در زمان مقرر ثبت نام‌ها انجام شود.

وی در ادامه افزود: از 25 تیر زمان فراخوان انجام و پس از 15 روز ثبت نام آغاز می‌شود و 10 روز فرایند بررسی صلاحیت‌ها طی می شود و یک هفته قبل از انتخابات خلاصه رزومه کاندیداها برای اعضای مجمع برای آشنایی با کاندیداها ارسال می‌شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در نشست امروز هیئت اجرایی روی برگزاری به موقع در زمان مقرر انتخابات تاکید شد تا منطبق بر دستور العمل برگزار شود. نمی توانیم به خاطر اینکه تا آن روز برخی فدراسیون‌ها بلاتکلیف هستند انتخابات را به تعویق بیندازیم و باید در زمان مقرر انتخابات را برگزار کنیم. بر اساس مفاد اساسنامه باید رای اعضای المپیکی از اکثریت بیشتر و نصف بعلاوه یک باشد اگر در روز مجمع این شرایط باشد کاملا قانونی خواهد بود.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که روز مجمع مشخص می‌شود که اعضای المپیکی به حدنصاب رسیده‌اند یا خیر؟ تصریح کرد: در روز مجمع مشخص می‌شود. ممکن است در این فاصله فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند. در حال حاضر نمی‌توانیم تصمیمی در مورد تغییر زمان برگزاری مجمع بگیریم و مجمع در زمان مقرر برگزار می‌شود.

وی در خصوص اتفاقات مجمع کشتی و حرمت شکنی‌ها گفت: همه اعتقاد داریم باید مبانی اخلاقی را لحاظ کنیم و با وفاق و‌ همدلی حداکثری در جهت پیش‌برد ورزش قهرمانی حرکت کنیم. این چالش جنبه شخصی نداشت و بحث مطالبه بودجه فدراسیون بود. بحث وزارت ورزش هم مدیریت و توازن منابع بود و این موضوع چالش ایجاد کرد. مطمئنا با گفت‌وگو حل می‌شود. این حواشی گاهی در ورزش هست ولی همه باید در مدار حفظ حرمت‌ها حرکت کنیم تا شان ورزش ما حفظ شود. وزارت ورزش متولی ورزش است و  کمیته ملی المپیک نیز در کنار آن است. خوشبختانه چالشی بین کمیته و وزارت ورزش وجود ندارد. برای این مسئله بین کشتی و وزارت ورزش هم باید عزیزان را دعوت به رعایت حفظ حرمت‌ها و چارچوب‌های سازمانی کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه ممکن است انتخابات سوارکاری از سوی وزارت ورزش ابطال شود، افزود:  امیدواریم آنچه به صلاح ورزش قهرمانی و رشته سوارکاری است اتفاق بیفتد.

سعیدی در خصوص اینکه آیا فدراسیون جودو با توجه به تعلیق، می‌تواند در مجمع انتخابات رای دهد، گفت: موضوع جودو باید بررسی شود. از نظر ما مشکلی نیست اگر ابهامی باشد، استعلام می‌کنیم.

وی درخصوص اینکه آیا با توجه به انتقادات در مورد آیین نامه انتخاب خبرگان ورزشی و شرط عضویت در هیئت اجرایی، ممکن است آیین نامه تغییر کند، گفت: آیین نامه انتخاب خبرگان تصویب شده و تغییری ندارد. یکی از شرایط خبره‌ها این است که فرد سابقه عضویت در هیئت اجرایی را داشته باشد آن هم به این دلیل که فردی که در هیئت اجرایی است و در این مدت با ساختار المپیک و .... اشرافیت کاملی دارد و فرد می‌تواند به عنوان کارشناس خبره شناخته شود. این همه شرایط نیست بعلاوه خبرگان ورزشی به پیشنهاد رئیس و تائید هیئت اجرایی مشخص می‌شود. این شرایط در حال حاضر بهتر است چرا که انتخاب خبرگان سلیقه و فرد محور نیست.

سعیدی در مورد زمان انتخاب خبرگان ورزشی تاکید کرد: تا قبل از زمان آغاز ثبت نام انتخابات خبره‌ها مشخص می‌شود.

وی در خصوص پرداخت مرحله اول بورسیه ورزشکاران المپیکی، تصریح کرد: یک مرحله از بورسیه معادل ریالی ارز تصویب شده به فدراسیون‌ها واریز شده است تا در جهت هزینه آموزشی، تهیه تجهیزات و آماده سازی و‌ تمرین ورزشکار هزینه شود. رسید هزینه ورزشکار و‌ مستندات باید برای IOC ارسال شود تا مرحله بعد پرداخت شود.

سعیدی در مورد سفر خود به یونان گفت: اجلاس روسای آکادمی ملی المپیک کشورها 25 تیر تا اول مرداد در یونان برگزار می‌شود.

 دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه نام حمیده عباسعلی برای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از نمایندگان ورزشکاران می‌تواند تغییر کند یا خیر؟ تاکید کرد:  عباسعلی برای سفر شخصی به خارج از کشور  رفته است. شاید برای مجمع حضور داشته باشد و امکان دارد بیاید.

 

انتهای پیام/