شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#دارای

افشاگری روزنامه انگلیسی: ولیعهد از شیخ قطری، پول نقد گرفت

افشاگری روزنامه انگلیسی: ولیعهد از شیخ قطری، پول نقد گرفت
پول نقد در کیسه هایی از پارچه زبر، کیف سفری و تعداد زیادی از کیسه های خرید دارای علامت تجاری از فروشگاه معروف Fortnum & Mason بودند.

ولیعهد بریتانیا از نخست وزیر سابق قطر، پول نقد هدیه گرفته است. این موضوع را یک روزنامه انگلیسی فاش کرد.

به گزارش عصرایران، روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن فاش کرد ولیعهد بریتانیا بین سال های 2011 تا 2015 در مجموع 3 میلیون یورو پول نقد به عنوان هدیه از نخست وزیر قطر قبول کرده است. این پول به حساب بانکی موسسه خیریه زیرنظر ولیعهد بریتانیا واریز شده اما آنچه جنجالی شده دریافت پول به صورت نقدی است.

روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن این خبر را در نتیجه یک تحقیق مطبوعاتی منتشر کرد.

پرداخت و دریافت مبالغ بالای پول نقد، اتفاق غیرعادی است و معمولا به عنوان نشانه ای از فعالیت غیرقانونی و حتی تخلف تلقی می شود چرا که به هنگام دریافت و پرداخت پول نقد، هیچ ثبت حقوقی انجام نمی شود.

افشاگری روزنامه انگلیسی: ولیعهد از شیخ قطری، پول نقد گرفت

اتحادیه اروپا به تازگی برای جلوگیری از دریافت و پرداخت مبالغ نقدی بالا، به دنبال حذف اسکناس های بسیار درشت است.

ساندی تایمز ضمن افشای این خبر نوشت: سیاست های تعیین شده درباره هدیه های سلطنتی می گوید افراد اعضای خانواده سلطنتی می توانند به عنوان متولی موسسه خیریه یا به نمایندگی از موسسه خیریه، "چک" قبول کنند اما درباره دریافت پول نقد، چیزی گفته نشده است.

خبرنگاران ساندی تایمز کشف کرده اند شاهزاده چارلز پول نقد ارائه شده از سوی نخست وزیر سابق قطر (شیخ حمد بن جاسم آل ثانی) را قبول کرد و این پول به حساب بانکی موسسه خیریه وابسته به ولیعهد برتانیا واریز شد.  این روزنامه اضافه کرده است چیزی وجود ندارد که نشان دهد این پرداخت پول غیرقانونی بوده اما پرداخت نقدی پول جنجال آفرین شده است.

 ساندی تایمز ادامه داد ولیعهد بریتانیا "کیف ها و کیسه های خرید" پر از پول نقد را قبول کرد.

یک مشاور سابق ولیهد بریتانیا به ساندی تایمز گفت: "همه در برابر این وضعیت، احساس خوبی نداشتیم".
او افزود: تنها کاری که می توانستیم انجام بدهیم این بود که پول را بشماریم؛ ثبت کنیم و سپس با بانک تماس بگیریم.

این پول ها در سه مرتبه در دیدارهای غیررسمی و خصوصی در کاخ کلارنس هاوس، ارائه شده اند. در بار اول پول نقد در کیف سفری، در بار دوم در کیف کوچک و همچنین در کیف هایی از برندهای انگلیسی فورتینوم و ماسون داده می شود. پول نقد در کیسه هایی از پارچه زبر، کیف سفری و تعداد زیادی از کیسه های خرید دارای علامت تجاری از فروشگاه معروف Fortnum & Mason بودند.

این پول در صندوق خیریه شاهزاده ولز (PWCF) ، سپرده گذاری شد. این صندوق برای برخی طرح های ولیعهد بریتانیا تامین مالی می کند. همچنین فاکتورهای مربوط به دارایی هایی ولیعهد در اسکاتلند نیز از این صندوق پرداخت می شود.

روزنامه انگلیسی بر این نکته تاکید کرده با این که این پول، به صورت نقدی ارائه شده بود اما ولیعهد بریتانیا آن را قبول کرد.

افشاگری روزنامه انگلیسی: ولیعهد از شیخ قطری، پول نقد گرفت

ساندی تایمز افزود: بعد از اینکه ولیعهد بریتانیا، کیف حاوی پول نقد را قبول کرد آن را به دو نفر از مشاورانش داد و آنها به صورت دستی، پول ها را شمردند. پس از آن از بانک خصوصی کوتوس درخواست شد این پول را دریافت و نگهداری کند. بانک این کیف پول را از مقر اقامت چارلز در لندن دریافت کرد.

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: پولی که چارلز آن را دریافت کرد سوالات متعددی را درباره مدیریت خیریه زیرنظر او ایجاد می کند.

ساندی تایمز افزود یکی از اعضای هیات امنای این خیریه هم گفته چیزی درباره هدیه نقدی شیخ قطری نمی داند.

روزنامه اضافه کرد با وکلای شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر هم تماس گرفته اما آنها از صحبت کردن در این باره خودداری کرده اند.

پیش از این هم فاش شد یکی از دستیاران ولیعهد بریتانیا از نفوذ خود برای اعطای ویزای طلایی انگلیس به یکی از ثروتمندان سعودی و تقدیر سلطنتی از وی، استفاده کرده است.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر است. او یکی از چهره های جنجالی و از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود. وی در لندن هم دارای سرمایه گذاری های شخصی است.

رئیس هیات امنای موسسه خیریه وابسته به ولیعهد بریتانیا در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز دریافت پول هدیه داده شده در سال 2015 را تایید کرد و گفت هیات امنا در آن زمان براساس وظیفه قانونی خود وضعیت هدیه دهنده را بررسی و تایید کرد هدیه دهنده قانونی بوده است. اعضای هیات مدیره این هدیه را تایید کردند.

این موسسه خیریه توضیح داد این هدیه به صورت پول نقد دریافت شد زیرا هدیه دهنده تمایل داشت این گونه عمل کند.