شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دولت#واردات#نفت#آلمان#منابع

منابع دولتی آلمان خبر دادند؛

سران گروه هفت به دنبال تعیین سقف برای واردات نفت روسیه هستند

سران گروه هفت به دنبال تعیین سقف برای واردات نفت روسیه هستند

منابع آگاه در دولت آلمان می‌گویند سران گروه هفت درباره کاهش و تعیین سقف واردات نفت از روسیه گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چند ساعت مانده به آغاز نشست سالانه سران گروه هفت، منابع آگاه در دولت آلمان می‌گویند سران کشورهای گروه هفت در حال انجام گفت‌وگوهای «خیلی سازنده» درباره تعیین احتمالی یک سقف معین برای واردات نفت از روسیه هستند.

بحث کاهش واردات نفت روسیه، بخشی از گفت‌وگوهای گسترده‌تر گروه هفت درباره چگونگی افزایش فشارها بر مسکو به خاطر تهاجم نظامی علیه اوکراین است.

در حال حاضر آمریکا، کانادا و انگلیس واردات نفت از روسیه را تحریم کرده‌اند و سران کشورهای اتحادیه اروپا نیز درباره تحریم نفت روسیه به توافق رسیده‌اند که طبق این توافق قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم واردات نفت روسیه به طول کامل اجرایی شود.

پیش‌بینی می‌شود موضوعاتی مانند جنگ اوکراین، کمبود انرژی و غذا، و چشم‌انداز تاریک وضعیت اقتصاد جهان بر دستور کار نشست امسال سران گروه هفت تأثیرگذار باشد. نشست امسال از روز یکشنبه تا سه‌شنبه در قلعه «شلاس المائو» در جنوب آلمان برگزار می‌شود.

به نوشته رویترز، با افزایش جهشی قیمتهای انرژی، کشورهای غربی این نگرانی را دارند که چنین تحریمهایی (تحریم نفت روسیه) تأثیر چندانی بر توقف جنگ روسیه علیه اوکراین نداشته باشد، زیرا مسکو درآمد بیشتری از صادرات خواهد داشت، گرچه حجم واردات کاهش یابد.

گروه ۷ ((G۷ متشکل از۷ کشور صنعتی جهان (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا)سال ۱۹۷۵ تشکیل شد. پس از فروپاشی شوروی، روسیه نیز به این گروه اضافه شد و به گروه ۸ تغییر نام داد، اما در سال ۲۰۱۴ به علت الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، مسکو از این گروه حذف شد.

هر ساله همزمان با برگزاری نشست سالانه سران گروه ۷، اعتراضهای گسترده مردمی نیز در نزدیکی محل نشست برگزار می‌شود؛ معترضان، علت بسیاری از مشکلات جهان از جمله بی‌عدالتی و تغییرات اقلیمی را نتیجه سیاستهای این ۷ کشور صنعتی می‌دانند.