شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیگار

 اختصاصی| سیگار سالانه 60 هزار ایرانی را می‌کُشد

 اختصاصی| سیگار سالانه 60 هزار ایرانی را می‌کُشد

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مرگ سالیانه 60 هزار ایرانی گفت: متاسفانه به دلیل بیمارهای سیگاری‌ها 120 هزار میلیارد تومان بودجه بیت المال هدر می‌رود. 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز با انتقاد از مصرف بالای سیگار در کشورمان اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار مرگ در سال در کشور ما به دلیل مصرف سیگار است که عدد بالایی است. 

وی افزود: درمان سیگاری‌ها برای کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد در حالی که نباید چنین هزینه‌ای صورت گیرد. 

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد:در ۵۰ کشور دنیا مصرف سیگار در اماکن دربسته ممنوع است و ما هم باید با قاطعیت چنین موضوعی را اجرا کنیم ولی اگر به موقع به سمت مقابله با آن نرویم قطعا با موج افزایش بیماری‌های سیگار روبرو می‌شویم. 

سلیمی گفت: می‌توانیم با استفاده از روش‌های مختلف با سیگار مقابله کرده و هزینه‌های بیماران را بکاهیم؛ چرا در کشور ما هزینه ورزش باید گران تر از هزینه سیگار و مصرف قلیان باشد؟ 

وی افزود: متأسفانه یکی از علل‌های مرگ‌ومیر در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها بوده که هر دو مورد عامل خطر اصلی آن‌ها سیگار است.

سلیمی تصریح کرد: مصرف سیگار در دهه ۵ و ۶ شیوع داشته اما الان دیده می‌شود که در بچه‌های دبیرستان سطح مصرف بالا است.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار میلیارد برای حوزه سلامت و ورزش پیش‌بینی‌ شده بود که این قانون را در صحن علنی نگذاشتند تصویب شود.

انتهای پیام/