شهر خبر

پوراسماعیل قهرمان آسیا شد

پوراسماعیل قهرمان آسیا شد

عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران با برتری مقابل همه رقبای خود به نشان طلا دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا که با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد. امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء هاپ چانگ» رفته اند که تیم ملی تکواندو بانوان ایران به دومین مدال طلای خود توسط زهرا پوراسماعیل دست پیدا کرد.

وی در فینال وزن ۷۳- کیلوگرم برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ به پیروزی دست پیدا کرد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی امروز صبح با برتری مقابل «راما الراب» از اردن و «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راه مبارزه نهایی شده بود.

تیم ملی ایران امروز شانس کسب یک نشان طلای دیگر توسط اکرم خدابنده در وزن ۷۳+ کیلوگرم را دارد.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب دو طلا، پنج نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل دو طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولیزاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام