شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

نکاتی برای رفع چین و چروک پوست

نکاتی برای رفع چین و چروک پوست

چین و چروک پوست بر اثر ضعف و از کارافتادن الیاف فیبر ارتجاع لایه میانی پوست ( derme) عارض می شود که به تناسب بالارفتن سن ، تعداد و عمق آن زیادتر می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، درسنین کم (جوانی ) می توان بارعایت موارد مختلف زیر حتی المقدور ، از پیدایش چین و چروک و پیری زود رس جلوگیری کرد .

•  اجتناب از قرارگرفتن در مقابل نورخورشید به مدت طولانی، چون با این عمل ، پوست طراوت خود را از دست می دهد.

•اجتناب از سیگار کشیدن ،چون با این عمل به علت جذب نیکوتین در بدن ،تدریجا موجبات عدم سلامتی پوست فراهم می شود به طوری که پوست ، ظاهر پژمرده وپیرنما پیدا می کند .

• استفاده از کرم های مرطوب نگه دارنده پوست .چون این گونه کرم ها به علت دارا بودن ترکیبات موثر ،در مرطوب نگهداشتن پوست تاثیر دارند وسلامت پوست را تامین می نمایند . •مصرف آب به مقدار لااقل یک لیتر در شبانه روز و نخوردن چربی های حیوانی ،چربی های اشباع شده ،کافئین.

•  انجام حرکات ورزشی مناسب در هر روز زیرا با این عمل جریان خون بهتر در پوست برقرار می شود .

• مصرف مواد پروتئینی کافی و تامین ویتامین های ضروری بدن مخصوصا ویتامین B2 (ریبوفلاوین) که در جگر و شیر وجود دارد و در حفظ سلامت پوست موثر می باشد.

چند فرمول ساده بااثر ضد چروک پوست صورت که منشاء گیاهی دارند و به راحتی تهیه می گردند.

1-محلول روغنی برای رفع چین و چروک :

روغن هسته زردآلو(30میلی لیتر)

روغن جوانه گندم (30میلی لیتر)

روغن بادام  (30میلی لیتر)

این سه نوع روغن را باهم مخلوط کنید و به خوبی آن را تکان دهید و برای چین و چروک پوست صورت،اطراف چشم ،گردن وهرجا که چین وچروک وجود دارد به صورت مالیدن استفاده کنید بهترین موقع برای این کار هنگام شب قبل از خوابیدن می باشد .

با انجام این عمل مخلوط روغنی از راه فرورفتگی چین ها وارد پوست می شود و تقویت و رفع چین و چروک و ترمیم پوست را فراهم می کند.

از بین لوسیون ها نیز که اثر ضد چین و چروک دارند ، به استفاده از اعضاء گیاهان زیر میتوان اشاره کرد.

گل و برگ پنیرک را در مقداری مناسب آب جوش وارد کرده ،مدت نیم ساعت آن را به حال خود بگذارید تا به خوبی دم بکشد سپس آن را بهم بزنید و از صافی رد کنید محلول را با ملایمت به پوستتان بمالید لعاب فراوان پنیرک ،اثر آرام کننده و نرم کننده در پوست های خشک را ظاهر میکند.

میوه آووکادو که درخت مولد آن در ایران پرورش می یابد سرشار از لسیتین و ویتامین های مختلف است قرار دادن له شده میوه آووکادو برروی پوست صورت از پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند.

منابع: زرگری علی ، گیاه درمانی ( درمان بیماری ها با استفاده از قسمت های مختلف گیاهان) ، انتشارات دانشگاه تهران .1390.