شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازارهای جهانی
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند؛

فرصت مناسب برای خرید طلا در بازارهای جهانی

کدخبر: 504073
اقتصادنیوز: طلا همچنان در الگوی چند ماهه خود گیر کرده است و تحلیلگران تاکید می کنند که فقدان فوریت خرید در بازار می تواند سرمایه گذاران خرد را در حاشیه نگه دارد. با این حال، با نگاهی به ابهام کوتاه‌مدت، بسیاری از تحلیل‌گران قیمت‌های پایین‌تر را فرصتی برای خرید می‌دانند.

به گزارش اقتصادنیوز ، آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، تاکید کرد: «طلا نتوانسته هیجانی ایجاد کند که منجر به افزایش قیمت‌ها شود، اما همچنان در بازاری سخت با دلار قوی و بازده اوراق قرضه، جایگاه خود را حفظ می‌کند. سرمایه گذاران هیچ احساس فوریتی برای خرید ندارند.»

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، اعلام کرد که موضع فدرال‌رزرو برای تشدید تهاجمی سیاست های پولی خود بر احساسات سرمایه گذاران خرد تأثیر می گذارد. با این حال، او اضافه کرد که اگر اقتصاد آمریکا وارد رکود شود، بانک مرکزی ایالات متحده مجبور خواهد شد برخی از افزایش نرخ های خود را معکوس کند. این رویداد می‌تواند جرقه ای برای نوسان بعدی طلا باشد.

photo_2022-06-25_14-18-25

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان،  26 درصد، روند بازار را صعودی، 32 درصد نزولی و  42 درصد بازار را بانوسان اندک پیش‌بینی کردند.

در همین حال، 681 نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی درباره نوسانات بازار طلا در هفته آتی شرکت کردند. از این تعداد، 301 نفر معادل44 درصد برای طلا روند افزایشی، 27 درصد روند کاهشیی و29 درصد نیز این روند کم‌نوسان ارزیابی کردند.