شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#تظاهرات گسترده

اعتراض عراقیها به مواضع ضد اسلامی مسئولان هندی

اعتراض عراقیها به مواضع ضد اسلامی مسئولان هندی

عراقیها با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد به اظهارات و مواضع ضد اسلامی مسئولان و سیاستمداران هندی اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، عراقیها با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد در مقابل سفارت هند در این کشور، به اظهارات و مواضع ضد اسلامی مسئولان و سیاستمداران هندی اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، خمیس خنجر رهبر ائتلاف حاکمیت و نمایندگان مجلس به همراه علمای دینی، سران قبایل، چهره‌های رسانه‌ای و فعالان حقوق بشر در این تظاهرات شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی، شعارهای مختلفی را در مقابل سفارت هند سر داده شد؛ آن‌ها خواستار پایان هرگونه تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان و محکومیت اظهارات توهین‌آمیز به اسلام شدند.

الخنجر که بیانیه این تجمع اعتراضی را قرائت می‌کرد، گفت: ما بخشی از امت اسلامی هستیم و آماده‌ایم تا به عنوان شهروندان عراقی وظیفه خود را در کمک به مسلمانان مظلوم در تمام نقاط جهان انجام دهیم؛ ما پیامی به دولت هند می‌فرستیم تا به خاطر اهانت ناروا به رسول خدا و اعمال ظالمانه، افراطی و تروریستی که در هند علیه مسلمانان انجام می‌شود، رسماً عذرخواهد کند.

گفتنی است که مواضع سیاستمداران هندی موجی از خشم در کشورهای اسلامی ایجاد کرد و سفیران هند در کشورهای اسلامی احضار و به آنها به شدت اعتراض شد.

توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در دادگاه، اعتراض های عمومی را در پی داشت. بخشی از مسلمانان هند، حزب حاکم را به تلاش برای اسلام زدایی از شبه قاره متهم می کنند.

در روزهای اخیر، مسلمانان هند در بسیاری از مناطق این کشور به دلیل اظهارات موهن دو تن از اعضای سابق حزب حاکم در مورد پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (ص) تجمعات اعتراضی برگزار کردند و پلیس این کشور در برخی شهرها با معترضان برخورد کرد. درگیری معترضان با پلیس دست کم دو کشته و تعدادی مجروح برجای گذاشت.