شهر خبر

ملی پوشان از حداقل حقوق و دستمزد قانونی محروم هستند

ملی پوشان از حداقل حقوق و دستمزد قانونی محروم هستند

رشت - ایرنا - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اکثر ورزشکاران ملی پوش ما از حداقل حقوق و دستمزد قانونی نیز محروم هستند، گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا ملی پوشان ما حداقل دستمزد و حقوق را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، مریم کاظمی پور روز شنبه در جلسه با مسئولان هیات های ورزشی گیلان در رشت اظهار داشت: در بخش بیمه ورزشکاران، مربیان و داوران نیز اقداماتی انجام شده و با پیگیری‌های وزیر ورزش، مترصد برطرف کردن این معضل به خصوص در بخش بانوان هستیم.

وی ادامه داد: برنامه وزارت ورزش این است تا علاوه بر برخورداری ورزشکاران از مزایای بیمه، ملی پوشان ما بتوانند در دورانی که در تیم ملی حضور دارند از شرایط بیمه برخوردار باشند و پس از آن نیز از این مزایا سود ببرند.

عدالت محوری در ورزش بانوان باید رعایت شود

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین با انتقاد از شرایط بهره مندی بانوان از امکانات ورزشی اظهار داشت: عدالت محوری در بخش ورزش بانوان به خصوص در استفاده از اماکن ورزش و همچنین ساعات استفاده از این اماکن رعایت شود.

به گفته کاظمی‌پور عدالت محوری در افتتاح پروژه‌های ورزشی، ماده ۸۸ و همچنین سالن‌هایی که در اختیار ادارات ورزش و جوانان در استانها است، رعایت شود تا بانوان نیز همانند آقایان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه هم اینک در اکثر استانها، بانوان در ساعات نامناسبی از سالنها و اماکن ورزشی استفاده و تمرین می‌کنند که باید در ادارات ورزش به این امر توجه بیشتری شود تا بانوان نیز از فضا و امکانات موجود در ورزش به خوبی سود ببرند.

کاظمی پور خاطرنشان کرد: به هر حال ما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا قشر بیشتری از جامعه ورزش به خصوص بانوان در امر ورزش فعالیت کنند چون با حضور بیشتر بانوان و دختران در امر ورزش، جامعه با نشاط و سالم‌تری خواهیم داشت.