شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتسال#عراق#تیم ملی#تیم ملی فوتسال

درخشش عراق با هدایت «شهناز یاری» در دوران تاریک فوتسال زنان ایران

درخشش عراق با هدایت «شهناز یاری» در دوران تاریک فوتسال زنان ایران

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتسال زنان عراق در حالی با هدایت «شهناز یاری» سرمربی ایرانی خود قهرمان غرب آسیا شد که تیم ملی فوتسال زنان ایران در دوران تاریکی به‌سر می‌برد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال زنان عراق در حالی روز گذشته با هدایت شهناز یاری توانست جام قهرمانی را در مسابقات غرب آسیا عربستان بالای سر برد که به تازگی توسط سرمربی ایرانی خود تشکیل شده است.

شهناز یاری اواخر اردیبهشت ماه به پیشنهاد فدراسیون فوتبال عراق برای تشکیل تیم ملی عراق پاسخ مثبت داد و برای نخستین بار تیمی بدون تجربه را به عنوان قهرمان مسابقات غرب آسیا رساند.

تیمی که نه تنها میزبان این رقابت‌ها یعنی عربستان را شکست داد بلکه از سد فلسطین و کویت هم گذشت.

حتی او توانست همتای ایرانی خود را در این رقابت‌ها شکست دهد. این توقع نمی‌رفت که کویت، تیم تحت هدایت شهرزاد مظفر ۱۲ بر صفر از تیم شهناز یاری شکست بخورد. مربیان ایرانی که به دلیل خصومت میان مسئولان فدراسیون فوتبال مجبور به ترک ایران و پذیرش هدایت تیم‌های عربی شدند.

حال خبر موفقیت تیم ملی فوتسال زنان عراق با تمجید رسانه‌های مختلف عراقی مواجه شد. سایت «اسپورت» نوشت: با تشکر از این بانو به خاطر تغییراتی که ایجاد کرد و برخی از افرادی که سال‌ها تیم بانوان را تحت کنترل داشتند را کنار گذاشت. تصمیمات مهم این بانوی ایرانی باعث شد تا فوتبال زنان عراق با درخشش در سطح بین المللی و مطرح شدن در سطح منطقه‌ای تاریخ جدیدی را رقم بزند.

شاید موفقیت تیم ملی فوتسال زنان عراق برای فدراسیون آن کشور خبر خوشی باشد؛ اما برای تیم ملی فوتسال زنان ایران خبری ناراحت کننده است چرا که سرمربیان ایرانی در تیم‌های عراقی هدایت بازیکنانی را برعهده گرفته‌اند که می‌توانند به ستارگان آسیا تبدیل شوند؛ اما تیم ملی فوتسال زنان ایران در روزهای تاریک به سر می‌برد.

در حال حاضر فرزوان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال زنان است که از نقطه نظر سرمربیان باشگاهی کارنامه پری برای هدایت تیم ملی ندارد و از همان ابتدا با چینش نادرست در ترکیب تیم ملی انتقادهای زیادی به او شد.

تیمی که روزگاری ستاره آسیا به شمار می‌رفت و اکنون بازیکنان آن در وادی فراموشی قرار گرفته‌اند. چنانچه سارا شیربیگی در گفت وگو با ایرنا با انتقاد از وضعیت موجود عنوان کرده بود که چرا شهناز یاری و شهرزاد مظفر بهترین سرمربیان فوتسال ایران باید هدایت تیم‌های عراق و کویت را برعهده بگیرند و ما آنها را با حسرت نگاه کنیم و افسوس بخوریم. فدراسیون فوتبال عمر ورزشی آنها را هدر داده است و تیمی که بدون برنامه است نمی‌تواند از گروه خود بالا برود.