شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#ملوان

صدای بلند آژیر خطر برای ملوان و لزوم یاری نهادهای استانی

صدای بلند آژیر خطر برای ملوان و لزوم یاری نهادهای استانی

ملوان بندر انزلی در بازگشت به لیگ برتر، با سه چالش عمده مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه ملوان بندر انزلی فصلی شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشت و در فاصله دو هفته تا پایان لیگ دسته اول، به دوری شش ساله خود از سطح نخست فوتبال کشور پایان داد.

ملوانان سال‌های دشواری را در لیگ یک پشت سر گذاشتند. قوی سپید که از تاریخچه‌ای غنی با قهرمانی‌های متعدد جام حذفی بهره می‌برد، شش فصل حسرت بازی در لیگ برتر را در دل داشت و نشانی از تیم پُرستاره سال‌های نه چندان دور در آن دیده نمی‌شد. ملوان ظرف سال‌های 1397 تا 1400 در نیمه پایینی جدول لیگ دسته اول دست و پا می‌زد و در فصل 99-98 تنها دو امتیاز با سقوط فاصله داشت.

تعطیلی دفتر باشگاه، قطعی آب و برق خوابگاه بازیکنان و دست به دست شدن باشگاه میان مالکان مختلف از جمله محمد رفیع‌نیا و محسن میرآبی، از جمله معضلاتی بود که ملوان در سال‌های اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کرد. مشکلات مالی تا چند سال، ترجیع‌بند اظهارنظر بازیکنان و مربیان این تیم بود و آنها در شهریور سال 98 به همین دلیل مجبور شدند طی سفری 24 ساعته، انزلی تا ماهشهر را با اتوبوس طی کنند!

پس از واگذاری باشگاه به پژمان نوری و مازیار زارع، یکی از فعالان اقتصادی یعنی اشکان پوررشید به هیئت مدیره باشگاه ملوان اضافه شد. این اتفاق را می‌توان پایانی بر مشکلات مالی قوی سپید دانست و نماینده استان گیلان با پوررشید، شرایط مالی خوبی را گذراند. ملوانان در اولین فصلی که دغدغه‌ای بابت مشکلات مالی نداشتند، مقتدرانه به لیگ برتر صعود کردند تا شور بی‌سابقه‌ای در انزلی به وجود بیاید.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ,

این خوشحالی اما انگار دیری نمی‌پاید. مدیرعامل باشگاه ملوان پنجشنبه شب اعلام کرد که پوررشید از هیئت مدیره این باشگاه جدا شده و از این به بعد در حد توان به اعضای تیم قهرمان فصل گذشته لیگ یک کمک خواهد کرد. او همچنین از نامشخص بودن شرایط مالی و بودجه‌ای ملوان بندر انزلی برای فصل جدید لیگ برتر سخن گفت؛ در حالی که ارقام قرارداد بازیکنان لیگ برتری از 10 میلیارد نیز عبور کرده و ملوان بیشتر باید روی سربازها حساب کند.

پژمان نوری همچنین گفت که این باشگاه، قراردادی با مازیار زارع ندارد و وضعیت کادر فنی ملوان مشخص نیست. به نظر می‌رسد در اولین سالی که ملوان بندر انزلی به لیگ برتر بازگشته است، خبری از آرامش سال گذشته در این تیم نخواهد بود. در صورتی که این اتفاق تکرار شود، ملوان کار دشواری برای حفظ سهمیه لیگ برتری خود پیش رو خواهد داشت.

مشکلات ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران نیز ممکن است مانع میزبانی ملوان در انزلی شود. هواداران انزلی‌چی که سال‌ها در حسرت لیگ برتر بوده‌اند، رؤیای شش ساله خود را امسال تعبیرشده دیدند، اما این استادیوم مشکلات متعددی دارد که با توجه به شرایط مالی ملوان، بعید است در فاصله 50 روز تا آغاز لیگ برتر برطرف شود. به نظر می‌رسد مسئولان استان گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی، در این روزهای دشوار باید بیش از پیش هوای ملوان را داشته باشند و دست این تیم را بگیرند.

انتهای پیام/