شهر خبر

پیکاپ برقی سانی رقیب چینی تسلا سایبر تراک

خودرو

پیکاپ برقی سانی محصول آینده کمپانی چینی سانی است که قرار است اواخر امسال به بازار آید و رقیبی برای تسلا سایبر تراک باشد.

به گزارش مشرق، سانی را با نام کمپانی صنایع سنگین می شناسیم که تولید صنایع راه و ساختمان مثل بولدوزر، جرثقیل، بیل مکانیکی، غلتک های راه سازی، ماشین آلات پل سازی، بالابر و لودر را انجام می دهد. این کمپانی در سال ۱۹۸۹ و در شهر هونان چین تأسیس شد و در حال حاضر، این شرکت خط تولیدهایی را در کشورهای چین، برزیل، اندونزی، آلمان، هند و ایالات متحده آمریکا دارد. حضور گسترده سانی در تمامی قاره ها نشان از قدرت بالای این کمپانی در بحث تولید دارد و این یعنی باید آگاه باشیم مقیاس کاری و مالی سانی با خودروسازان معمولی چین قابل قیاس نیست و سابقه بین المللی تری را برای این نشان چینی داریم. این خودروساز به تازگی طرح های جدیدی را از پیکاپ برقی خود منتشر کرده است و براساس اطلاعات موجود این پیکاپ اواخر سال معرفی می شود. در ادامه به بررسی پیکاپ برقی سانی می پردازیم.

پیکاپ برقی سانی رقیب چینی تسلا سایبر تراک

طراحی پیکاپ برقی سانی

حدوداً یک ماه پیش بود که تصاویری از طرح های اولیه ثبت شده برای پیکاپ برقی سانی منتشر شد و حالا تصاویر بیش تری در رسانه های چینی منتشر شده است. این پیکاپ برقی به صورت دودر طراحی شده است و سقف کوتاهی دارد، همچنین طراحی آن اصلاً شبیه به پیکاپ های معمول بازار نیست. در واقع، شکل و سبک طراحی نشان می دهد که این پیکاپ برقی برای رقابت مستقیم با تسلا سایبر تراک می آید و همانند آن ظاهری غیرمتعارف، آینده نگرانه و عجیب دارد. البته اگر بخواهیم پیکاپ برقی سانی را با تسلا سایبر تراک مقایسه کنیم باید بگوییم که پیکاپ سانی ظاهری قدرتمندتر دارد و البته المان عجیب بودن در آن کم تر از تسلا سایبر تراک به چشم می خورد. در طرح های جدید منتشرشده ترکیب دورنگ را برای این خودرو می بینیم و گلگیرها در عقب و جلو با برجستگی زیاد و با رنگی متفاوت طراحی شده اند. فضای بار به دلیل کشیدگی کابین و کاپوت متوسط تا کم است و ارتفاع زیادی را نسبت به سطح زمین در این پیکاپ می بینیم. در مجموع، گرچه با طرح های اولیه مواجه ایم، اما به نظر می رسد سانی در بحث طراحی این پیکاپ برقی نمره قبولی را بگیرد.

پیکاپ برقی سانی رقیب چینی تسلا سایبر تراک

همان طور که اشاره شد، قبلاً هم تصاویری از پیکاپ سانی منتشر شده بود که تصاویر جدید تفاوت هایی را با تصاویر اولیه دارند. در تصاویر قبلی برجستگی ها حداقل بودند و خطوط صاف تری را در طراحی داشتیم. تفاوت بین این دو طرح، به خصوص در گلگیرها، خودش را نشان می دهد. به نظر می رسد این طرح ها مربوط به دو نسخه لوکس و اسپرت این پیکاپ باشد و احتمالاً پیکاپ برقی سانی با دو ظاهر متفاوت به بازار می آید. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که یکی از تصاویر مربوط به نسخه ای چهاردر می شود و احتمال دارد این پیکاپ در هر دو نسخه دودر و چهاردر به بازار آید.
 

پیکاپ برقی سانی رقیب چینی تسلا سایبر تراک

مشخصات فنی پیکاپ برقی سانی

هنوز مشخصات فنی این پیکاپ برقی مشخص نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که کمپانی سانی یکی از شرکت های پیشرو در ساخت کامیون ها و کشنده های برقی در دنیاست و با این پشتوانه، آن ها علم ساخت شاسی های مخصوص برقی و گرفتن بالاترین میزان گشتاور را از این سیستم دارند. پس انتظار می رود مشخصات قابل قبول و خوبی را در پیکاپ برقی سانی داشته باشیم. برخی رسانه های چینی به این موضوع اشاره داشته اند که احتمال دارد کمپانی سانی از پیشرانه برقی به کاررفته در کامیون الکتریکی خود استفاده کند، که خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. اگرچه این احتمال بسیار بعید به نظر می رسد و باید منتظر ماند و دید در نهایت چه مشخصاتی را در پیکاپ برقی سانی خواهیم داشت.