شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خاورمیانه

واکنش حزب الله به ادعای تشکیل ناتوی خاورمیانه

حزب الله

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به ادعای تشکیل «ناتوی خاورمیانه‌»، تهدیدهای آمریکا علیه محور مقاومت را توخالی توصیف و قدرت محور مقاومت و آمادگی همیشگی آن را به دشمنان یادآوری کرد.

به گزارش مشرق، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی برای ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم گفت: رویکرد کشورهایی که به عادی‌سازی روابط  [با رژیم صهیونیستی] روی آورده‌اند، ایجاد ائتلاف‌های نظامی با این رژیم اشغالگر است. اسرائیل معتقد است که با این تهدیدها، در محور مقاومت نگرانی ایجاد می‌کند اما من می‌گویم که این تهدیدها توخالی است. با این وجود ما  آمادگی کامل داریم و در مانور بزرگ در آماده باش کامل بودیم و هر روز آماده هستیم. امروز در قوی‌ترین مراحل خود با متحدانمان در فلسطین و محور مقاومت به سر می‌بریم.

به نوشته «المیادین»، وی افزود: ما و متحدانمان به قدرت و آمادگی نظامی خود می‌بالیم و به این امر یادآوری می‌کنیم تا مردم ما اطمینان یابند و بدانند که پشت رهبری قدرتمند ایستاده‌اند که آماده دفاع از آنها است و جامعه اسرائیل نیز بداند که پشت یک رهبری ضعیف ایستاده است.

شیخ قاسم تصریح کرد: آمریکا می داند برای خدمت به رژیم صهیونیستی همه چیز را تحت تسخیر در می‌آورد. ما نیز به عنوان نیروی مقاومت برای حفظ حاکمیت و کرامت میهن خود تلاش می‌کنیم تا زمانی که مردم و مقاومت در یک خط واحد برای رویارویی حرکت کنند.

وی افزود: آمریکا از هیچ راهی برای شکست حزب الله در لبنانفروگذار نکرد، اما آن‌ها شکست خوردند، مانند جنگ ۲۰۰۶، هدف این بود که حزب الله را از بین ببرند اما ما پیروز شدیم و آن‌ها، تکفیری‌ها را از طریق سوریه فرستادند تا امارت ایجاد کنند. اما آن‌ها نیز شکست خوردند..ما برای تشکیل یک دولت ملی تلاش خواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای تکمیل پرونده‌های مربوط به لبنانی‌ها به کار خواهیم بست و در این مسیر دست طلب یاری خود را به سوی همه دراز خواهیم کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هدف همه سیاست‌های غرب، تداوم اشغال و ضربه زدن به آرمان فلسطین است. دشمن به عنوان مقدمه‌ای برای تسلط بر اقیانوس تا خلیج فارس، از فلسطین آغاز کرده و  به دنبال تسلط بر کل منطقه است. این ساده لوحی است که دشمن را مشکل فلسطین بدانیم، زیرا اسرائیل مشکل ملت و هر انسان شرافتمندی است. تنها راه حل مقابله با اسرائیل، مقاومت است و هر راه حل دیگری اتلاف وقت است. تداوم وجود غاصب در منطقه ما، مبتنی بر ایجاد جنگ است. همه تهدیدهای "اسرائیلی" توخالی است و ما به دیدن این تهدیدها بسنده می‌کنیم. این تهدیدها به منزله‌ بمب‌هایی صوتی برای اطمینان بخشی به جبهه داخلی [صهیونیست‌ها] است.

وی تصریح کرد: «این خنده‌دار است که که آمریکا "ناتوی خاورمیانه" را اعلام کند که شامل کشورهای عربی است که مدیریت اجرایی آن‌ها در دست اسرائیل است و این اتحاد آن‌ها را رسوا کرد».

منبع: فارس