شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قاچاق#کالاهای قاچاق#وزارت

پلمب واحد تولیدکننده لوازم‌خانگی تقلبی در تهران/ وجود ۳۰ برند قاچاق محصولات دخانی

پلمب واحد تولیدکننده لوازم‌خانگی تقلبی در تهران/ وجود ۳۰ برند قاچاق محصولات دخانی

تهران- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به تداوم بازرسی‌ها در موضوع کالاهای قاچاق و تقلبی گفت: در جایی که نه انبار و نه واحد تولیدی بود، یخچال دست دوم رنگ آمیزی و روی آن کمپرسور نصب می‌شد و در ادامه با نام و نشان تجاری قلابی به بازار عرضه می‌شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد مهدی برادران» امروز شنبه در جریان نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از ابتدای امسال طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در سه حوزه لوازم یدکی، دخانی و لوازم خانگی آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

 وی بیان داشت: در ادامه این طرح به سایر حوزه ها از جمله اسباب بازی گسترش خواهد یافت که فقط در همین حوزه سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار اسباب‌بازی قاچاق وارد کشور می‌شود.

 برادران ادامه داد: در حوزه لوازم یدکی از حدود ۱۰ میلیارد دلار حجم بازار داخلی این کالاها، ۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وجود دارد که تاکنون از مجموع ۲۹۸ قلم کالا ۵۵ کالا مشمول کد رهگیری شدند.

 وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۹۰ هزار شناسه کالایی و ۳۹ میلیون کد رهگیری برای اصالت سنجی کالاها صادر شده است.

 معاون صنایع عمومی وزارت صمت به انجام بازرسی از یکی از انبارهای تهران در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در جایی که نه انبار و نه واحد تولیدی بود، یخچال دست دوم رنگ آمیزی و روی آن کمپرسور نصب می‌شد و در ادامه با نام و نشان تجاری قلابی به بازار عرضه می‌شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته همچنین ۱۱ میلیارد نخ سیگار قاچاق در بازار وارد شده و مبارزه با قاچاق سازمان یافته در این حوزه در دستور کار است.

برادران بیان داشت: ۳۰ نام و نشان قطعی قاچاق در بازار وجود دارد که از جمله برند «مارلبرو» تماماً قاچاق محسوب می‌شود و تاکنون سه میلیون و ۸۵۲ میلیون کد رهگیری صادر شده و همه پاکت های سیگار دارای کد رهگیری است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اخیر پنج هزار شناسه کالایی به منظور مدیریت هوشمند بازار طراحی شد.

 این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در صنایع سلولزی رشد ۱۰۰ درصدی صادرات انواع نوشت‌افزار به ثبت رسید و برای نخستین بار ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز مدارس از داخل تامین شد. وی اضافه کرد: کاهش ۶۲ درصدی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی و رشد صادرات ام دی اف و نئوپان از ۲۵ میلیون دلار به ۷۳ میلیون دلار از دیگر آمارهای قابل ذکر است.

 برادران اظهار داشت: در حوزه نساجی در دو ماه امسال رشد ۱۰ درصدی صادرات و تکمیل ۹۹۸ تعرفه قابل ذکر است و سند صنعت پوشاک تیرماه نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه لوازم خانگی امسال برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه برنامه‌ریزی شده است، همچنین افزایش ۱۰ درصدی عمق ساخت داخل، رشد ۱۵ درصدی صادرات و کاهش ۱۵ درصدی ارزبری قابل ذکر است.