شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#بارش باران

بارش باران در ۱۴ استان از امروز | استقرار ۵ روزه هوای گرم در ایران | گرد و خاک به تهران می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌های این سازمان را درخصوص وضعیت جوی کشور بیان کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. 

وی ضمن اشاره به اینکه فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود، ادامه داد: طی روز یکشنبه گستره بارش‌ها مناطقی از اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه را در بر می‌گیرد و این وضعیت جوی روز دوشنبه برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بر اثر فعالیت این سامانه بارشی، روز یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز انتظار رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را داریم، افزود: از امروز تا روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی که در این مناطق وجود دارد، اغلب در بعداز ظهرها و شب‌ها شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی هستیم.

گودرزی اظهار کرد: از امروز بعدازظهر تا روز دوشنبه به تناوب شرایط برای خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار غربی کشور و به تدریج مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز فراهم است و این مناطق با کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از بعداز ظهر یکشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور به ویژه شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد، توضیح داد: این وضعیت در برخی از مناطق خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آب‌های شمال خلیج فارس و تا روز سه‌شنبه آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز را مواج و متلاطم اند، عنوان کرد: توده هوای نسبتا گرم تا پنج روز آینده در کشور مستقر است و هوا در بیشتر نقاط کشور گرمتر می‌شود. 

گودرزی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران افزود: امروز تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دمای پایتخت به ۳۷ درجه می‌رسد.