شهرخبر

فاطمی امین اهل باج دادن نیست و عملکرد مثبتی دارد/ مخالف استیضاح وزیر صمت هستیم 

فاطمی امین اهل باج دادن نیست و عملکرد مثبتی دارد/ مخالف استیضاح وزیر صمت هستیم 

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه "سید رضا فاطمی امین" وزیر صمت اهل باج دادن نیست و مشغول کار کردن است، گفت: ما مخالف استیضاح این وزیر هستیم و وی را یک وزیر موفق می‌دانیم.

"جواد کریمی قدوسی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح استیضاح "سید رضا فاطمی امین"، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آقای فاطمی امین وزیری با برنامه است و سالم کار می‌کند. وی تحرک و پویایی زیادی دارد و اهل باج دادن به کسی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یک وزارتخانه سنگینی است، تصریح کرد: طرح تفکیک وزارت بازرگانی از این وزارتخانه در مجلس در دست بررسی است که امیدواریم با جدایی وزارت بازرگانی، وزارت صنایع معادن مستقل شود که در این صورت کارایی آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت رئیسی را باید از ابتدای سال ۱۴۰۱ ارزیابی کرد، افزود: دولت سیزدهم در شهریورماه سال گذشته مستقر شد و در ۶ماهه دوم سال ۱۴۰۰ مشغول سازماندهی و انتصاب مدیران بود. ضمن اینکه بودجه‌ای که در ۶ماهه دوم سال دولت رئیسی با آن کار کرده بود مصوب دولت روحانی بود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه همچنین سال گذشته کشور در شرایط اضطرار قرار داشت، تصریح کرد: بیماری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بر اثر این بیماری، خالی بودن خزانه کشور و انبارهای ذخایر راهبُردی شرایطی را برای کشور به وجود آورد که دولت رئیسی باید برای ترمیم رفع گسل‌های خطرناک ایجاد شده اقدام می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ دولت اقدامات خود را شروع کرد چرا که انتصابات تقریباً تمام شده است، اگرچه هنوز برخی از مدیران میانی در راس کار هستند. ما مخالف استیضاح وزیر صمت هستیم و معتقدیم وزیر باید برنامه‌های خود را پیش ببرد.