محمد اسلامی روز جمعه در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر به این جمع بندی رسیده ایم که بدون هیچگونه پیگیری اداری نسبت به اجرای پروژه آب‌شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: همچنین متخصصان و مدیران مربوطه در بحث طراحی و مهندسی آب‌شیرین کن در این سفر ما را همراهی می کنند تا مطالعات تکمیلی را انجام دهند و سیستمی که برای اجرای این پروژه انتخاب شده در دستور کار قرار داده و وارد عملیات اجرایی شویم.

اسلامی اضافه کرد: همچنین قرار است در این سفر بازدیدی از نیروگاه هسته‌ای  بوشهر و پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجرای آن انجام شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم مقدماتی برای سرعت بخشی در روند اجرای ساخت نیروگاه‌های دوم و سوم که امروز عملیات بتن ریزی دیواره ساختمان راکتور واحد ۲ آغاز می شود و برنامه‌های دیگری که در راستای سرعت دادن به این پروژه ها است مورد بررسی قرار گیرد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور بازدید از روند اجرا و پیشرفت ساخت واحدهای ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر عصر امروز جمعه وارد فرودگاه بوشهر شد.

قرار است محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سفر خود به بوشهر از نیروگاه اتمی بازدید کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این بازدید بر آغاز عملیات بهسازی خاک (به روش DSM) مجموعه ساختمان‌های دیزل ژنراتور، آرماتوربندی دیوارهای ساختمان راکتور واحد ۲، عملیات سپرکوبی ۲ ناحیه از سایت و عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی نواحی ۵ و ۶ سایت برای جایگزینی لایه Cap rock در واحدهای در دست ساخت ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر نظارت می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفرش به بوشهر فردا (شنبه چهارم تیرماه )، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر، با مدیران و کارکنان این مجتمع صنعتی دیدار خواهد کرد.