شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#فوتبال

بهزاد داداش زاده: پرسپولیس اولین قهرمانی اش را بدست آورد

مربیان پرتغالی مثل پرتقال فصلی هستند!/ حالا ساپینتو و مورایس می‎فهمند چرا طارمی از پرسپولیس اوج گرفت/ با۴۰میلیارد گل محمدی تیم را به حاشیه نبرید

پیشکسوت پرسپولیس گفت: حضور مربیان پرتغالی در لیگ برتر ایران باعث می‌شود تا متوجه شوند پرسپولیس چه تیمی بوده که مهدی طارمی به عنوان آقای گل ایران از این تیم به پورتو رفته و حالا ستاره فوتبال کشورشان است.

مربیان پرتغالی مثل پرتقال فصلی هستند!/ حالا ساپینتو و مورایس می‎فهمند چرا طارمی از پرسپولیس اوج گرفت/ با۴۰میلیارد گل محمدی تیم را به حاشیه نبرید

بهزاد داداش زاده، بازیکن گیلانی اسبق تیم پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره حضور مربیان پرتغالی در فوتبال کشورمان، قرارداد ۴۰ میلیاردی یحیی گل محمدی و شرایط تیم داماش که به تازگی سرمربیگری آن را برعهده گرفته اظهاراتی را مطرح کرد.

در روزهای گذشته بحث های زیادی پیرامون قرارداد ۴۰ میلیاردی یحیی گل محمدی مطرح شد. نظر شما در این باره چیست؟

بله! دیدم که خیلی از پیشکسوتان هم نسبت به این موضوع موضع‎گیری کرده بودند. اما باید بگویم که رقم قرارداد سرمربی پرسپولیس چه هزار تومان باشد چه صد میلیارد تومان، مدیرعامل باید در قبال آن پاسخگو باشد. چون صفر تا صد این قضیه با اوست. قطعاً این گونه تشخیص داده که خواسته گل محمدی را قبول کند.

اما در این مدت خیلی ها نسبت به این مسئله انتقاداتی داشتند که اصلا چرا این موضوع رسانه ای شده است؟

به نظر من اصلاً جای انتقاد ندارد. یحیی گل محمدی پای قرارداد رقم پیشنهادی اش را گفته و این باشگاه بوده که قبول کرده! می توانستند قبول نکنند. حالا هم که قبول کردند که دیگر یحیی مقصر نیست. مدیرعامل خواسته که با این رقم او را به خدمت بگیرد. بنابراین هرگونه حرف و حدیثی پیرامون گل محمدی جز ایجاد اختلاف و به حاشیه رفتن پرسپولیس هیچ فایده ای برای تیم ندارد. آن هم در آستانه فصلی که بسیار دشوار به نظر می رسد.

نظرتان درباره نقل و انتقالات پرسپولیس چیست؟

بی نظیر بوده است. ما همین حالا در نقل و انتقالات اولین قهرمانی را بدست آوردیم. تا اینجا بهترین نقل و انتقالات متعلق به پرسپولیس بوده و ما از همه با اختلاف جلوتریم.

به نظر شما این تیم امیدی برای قهرمانی دارد؟

از اینجا به بعد باید به سراغ بازی های تدارکاتی، تمرینات مطلوب و اردوهای مناسب باشیم تا با قدرت وارد لیگ شویم. البته من از افشین پیروانی هم خواهش می کنم از حاشیه ها دوری کند و به جای صحبت کردن درباره تیم های دیگر تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد. ما در سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته بحث های حاشیه ای دور و بر نیمکت تیم پرسپولیس زیاد داشتیم. امسال باید تمرکزمان روی مسابقات بگذاریم.

مربیان پرتغالی مثل پرتقال فصلی هستند!/ حالا ساپینتو و مورایس می‎فهمند چرا طارمی از پرسپولیس اوج گرفت/ با۴۰میلیارد گل محمدی تیم را به حاشیه نبرید

حضور دو مربی پرتغالی در راس کادر فنی سپاهان و استقلال تا چه اندازه می‌تواند بر جذابیت های این فصل و البته دشواری های پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی بیفزاید؟

همانطور که می دانید پرتقال یک میوه فصلی است پس نتیجه می گیریم مربیان پرتغالی هم فصلی هستند! آنها که نمی تواند هر چهار فصل سال خوب باشند. پرتقال فقط در یک فصل از سال روی درخت نمایان می‌شود. به نظرم اتفاقاً این مربیان پرتغالی هستند که باید از بودن در ایران و تماشای فوتبال پرسپولیس متوجه شوند که فوتبال چیست و چرا پرسپولیس تا این اندازه در ایران و قاره آسیا محبوب است.

چطور؟

چون ساپینتو و مورایس با دیدن پرسپولیس تازه متوجه می شوند که مهدی طارمی از چه تیمی به لیگ پرتغال و تیم پورتو رسیده که توانسته یک تنه تیمش را در لیگ پرتغال قهرمان کند.

شما به تازگی هدایت تیم داماش گیلان را در شرایطی سخت پذیرفتید. قبول دارید که یک اقدام ریسکی انجام داده اید؟

بله! اول قرار بود من مدیر فنی تیم شوم اما وقتی هیچکس مسئولیت این تیم را بر عهده نگرفت، با توجه به عشق و علاقه خودم به تیم داماش سرمربیگری آن را در سه بازی حساس آخر فصل برعهده گرفتم.

قراردادتان به چه صورت است؟

قراردادم دو و نیم ساله است. من خودم با این تیم اوج گرفتم و به فوتبال ایران معرفی شدم. شکر خدا در حال حاضر هم جوانان آینده داری در این تیم هستند که با وجود همه مشکلات سعی خواهیم کرد در همین سه بازی شرایط صعود به لیگ دسته دوم و در ادامه لیگ دسته اول و در نهایت لیگ برتر را همراه با مسئولان باشگاه فراهم کنیم. امیدواریم بتوانیم داماش را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم. این تیم یکی از باشگاههای قدیمی استان گیلان است و من از طرفدارانش خواهش می کنم در این چند بازی آخر با قدرت از تیم شان حمایت کنند که اتفاقات خوبی برایش رقم بخورد.