شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانبول#اوکراین#ترکیه#خبرنگاران

وزیر دفاع ترکیه:

درایجاد مرکز عملیات استانبول برای خروج غلات اوکراین تفاهم شده است

درایجاد مرکز عملیات استانبول برای خروج غلات اوکراین تفاهم شده است

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پارلمان این کشور گفت: تفاهم کلی برای ایجاد مرکز عملیات در استانبول برای خروج غلات اوکراین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پارلمان این کشور در خصوص راه اندازی «کریدور غلات» برای تخلیه کشتی های غلات از بنادر اوکراین گفت: در مورد ایجاد یک مرکز عملیات در استانبول تفاهم کلی وجود دارد.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: روند مذاکره با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در چارچوب مطالعات دیپلماتیک و دستور العمل های رئیس‌جمهور ترکیه برای حل بحران غذایی ادامه خواهد داشت.

خلوصی آکار ضمن اشاره به تداوم مذاکرات با اوکراین، روسیه و سازمان ملل، اضافه کرد: در مورد نحوه حصول اطمینان از حمل و نقل ایمن کشتی های غلات در بنادر اوکراین رایزنی شده است. پیشرفت‌ های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده و اجماع عمومی در مورد ایجاد یک مرکز عملیات در استانبول مطرح است.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات انتظارات از ترکیه و سازمان ملل و اقدامات روسیه و اوکراین مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: دوستان مان با خرسندی جلسه را ترک کردند و به نشانه حسن نیت اطلاع دادند که کشتی آزوف کنکورد ترکیه می‌ تواند بندر ماریوپل را ترک کند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی با اوکراین و همچنین مقامات سازمان ملل در تماس خواهیم بود. به اعتقاد ما در روزهای آینده می توان گام‌ های ملموسی برداشت و ممکن است تحولات مثبتی رخ دهد. در این نقطه شاهد رویکرد مثبت طرفین به این قضیه هستیم و انتظارات مثبت داریم. توقع ما این است که کشتی‌ های حامل غلات در امنیت و در اسرع وقت به سلامت به مقصد برسند.