شهر خبر

دادگاه رسیدگی به تخلفات حق پخش جام‌های جهانی؛ الخلیفی دوباره تبرئه شد

دادگاه رسیدگی به تخلفات حق پخش جام‌های جهانی؛ الخلیفی دوباره تبرئه شد

تهران- ایرنا- رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در جلسه رسیدگی به اتهامات وارد شده به وی درخصوص تخلفات مرتبط با دبیرکل اسبق فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا)، برای دومین بار تبرئه شد.

به گزارش ایرنا، «ناصر الخلیفی» باردیگر از اتهام ارتکاب جرایم کیفری مبنی بر سوءمدیریت و صدور جواز برای «جروم والکه» دبیرکل اسبق فیفا به منظور استفاده رایگان از خانه‌ای ویلایی در ساردینیا، تبرئه شد. این خانه در سال ۲۰۱۳ توسط یک شرکت قطری خریداری شد.

والکه برای مدت هشت سال دبیرکل فیفا بود و در سال ۲۰۱۵ برکنار و در این جلسه دادرسی، به اتهاماتی دیگر بدون دخالت الخلیفی محکوم شد. 

دادگاه کیفری سوئیس والکه را به جرم جعل مکرر و رشوه‌خواری گناهکار شناخته و او به ۱۱ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. 

الخلیفی به عنوان رئیس گروه رسانه‌ای بی‌این اسپورت(beIN) قطر و یکی از اعضای تیم سازمان‌دهنده جام جهانی ۲۰۲۲، در جریان تحقیقات پنج ساله در خصوص جرایم مذکور، جایگاه خود را در فوتبال اروپا تقویت کرد. او در سال ۲۰۱۹ به عضویت کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) درآمد و هم‌اکنون نیز ریاست باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را برعهده دارد.

کانون تحقیقات در پرونده شکایت از الخلیفی بر تمدید قرارداد حق پخش بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ توسط شبکه بی‌این اسپورت در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی معطوف و زمان آن با خریداری ویلای تفریحی مذکور در ایتالیا تقارن دارد.

استدلال وکلای الخلیفی در آن برهه این بود که قرارداد بی‌این برای جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ که به گفته آنها ۴۸۰میلیون دلار ارزش داشته، به نفع فیفا بوده است.

محکومیت والکه درست در هفته‌ای اعلام شد که «سپ بلاتر» رئیس اسبق فیفا در دادگاه بلینزونا و در پرونده‌ای دیگر در حال محاکمه است. بلاتر و «میشل پلاتینی» رئیس اسبق اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با اتهامات کلاهبرداری، جعل و تخلفات مالی مواجه هستند و رای نهایی این دادگاه هشتم جولای(۱۷تیرماه) صادر خواهد شد.