شهر خبر

در راستای تکمیل عادی سازی روابط؛

نخستین هواپیمای خطوط هوایی امارات در تل آویو به زمین نشست

نخستین هواپیمای خطوط هوایی امارات در تل آویو به زمین نشست

در راستای تکمیل شدن خیانت امارات به آرمان فلسطین و روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نخستین پرواز از دبی به مقصد تل آویو با حضور شماری از مقامات ارشد امارات انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، در چارچوب تکمیل روند عادی سازی روابط امارات و رژیم اشغالگر صهیونیستی، شرکت هواپیمایی امارات دیروز پنج شنبه از فرود نخستین هواپیمای خود در فرودگاه بن گوریون تل آویو در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد و در بیانیه‌ای کوتاه از طریق توئیتر اعلام کرد: ما به مقصد جدید خود، تل آویو رسیدیم.

این شرکت ماه مارس گذشته اعلام کرده بود که اولین پروازهاش فرودگاه بین المللی دبی را در بعدازظهر روز پنج شنبه ۲۳ ژوئن ترک می‌کند و ساعت شش بعد از ظهر به فرودگاه «بن گوریون» می‌رسد.

در این پرواز که با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ انجام شد، ۳۳۵ مسافر از جمله «عبدالله المری» وزیر اقتصاد امارات، «سواده محمد الخواجه» سفیر امارات در سرزمین‌های اشغالی، «امیر حایک» سفیر رژیم اشغالگر در امارات و «ریچارد مینتز» مشاور سفیر امارات در آمریکا حضور داشتند.

«میراو میخائیلی» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی که در مراسم استقبال از هواپیمای اماراتی حضور داشت، گفت: اسرائیل و امارات دارای روابط قوی اقتصادی و راهبردی هستند و در آخرین سفر من به امارات، قراردادهایی را امضا کردیم که تجارت و حمل و نقل بین دو طرف را تسهیل می‌کند. ما امروز آنچه را که فراتر از افتتاح یک مسیر هوایی است، جشن می‌گیریم. این یک گام سیاسی مهم است که موانع بین ما را برطرف و تعهد متقابل ما را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم صهیونیستی، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته به این رژیم در امارات فعالیت می‌کنند و پیش بینی می‌شود ارزش مبادلات تجاری بین ابوظبی و تل آویو تا پایان سال جاری به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

بر اساس آمار وزارت اقتصاد و گردشگری دبی، در دو سال گذشته با وجود محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، بیش از ۳۰۰ هزار صهیونیست از امارات بازدید کرده‌اند و انتظار می‌رود با راه‌اندازی سرویس جدید هواپیمایی امارات، این تعداد افزایش یابد.

شایان ذکر است که امارات متحده عربی در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰ توافقنامه‌ای را با رژیم اشغالگر صهیونیستی برای عادی سازی روابط فیمابین امضا کرد و این کشور پس از مصر و اردن سومین کشور عربی در مسیر عادی سازی روابط علنی با این رژیم شد.