شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا

تصویب طرحی در سنای آمریکا برای کنترل مالکیت اسلحه

تصویب طرحی در سنای آمریکا برای کنترل مالکیت اسلحه

پس از تراژدی‌های خونبار کشتار در یک فروشگاه و همچنین یک دبستان، یک طرح دو حزبی در سنای آمریکا به تصویب رسیده که هدف آن کنترل مالکیت سلاح در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با پیوستن 15 سناتور جمهوری‌خواه به 50 دموکرات مجلس سنا، پس از 30 سال طرحی با هدف کنترل مالکیت سلاح در آمریکا به تصویب رسید.

این طرح که پاسخی از سوی کنگره به دو کشتار اخیر؛ یکی در فروشگاهی در شهر بوفالو ایالت نیویورک و دیگری در دبستان راب شهر اووالدی ایالت تگزاس ارزیابی شده که مجموعا 31 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش بی بی سی، در رای گیری پنجشنبه شب  سنای آمریکا با 65 رای موافق در برابر 33 رای مخالف این طرح را تصویب کرد تا به زودی با تصویب مجلس نمایندگان و امضای جو بایدن به قانونی اجرایی در سراسر آمریکا تبدیل شود.

مصوبه سنا اکنون به مجلس نمایندگان خواهد رفت و انتظار می‌رود با توجه اکثریت دموکرات‌ها در آنجا به راحتی تصویب و راهی کاخ‌سفید شود.

انتظار می‌رود این فرآیند ظرف چند روز آینده کامل شود.

با این حال، طرفداران کنترل سلاح در آمریکا ضمن استقبال از این اقدام فراحزبی سناتورها، محتوای طرح را در برابر مطالبات خود بسیار ناچیز توصیف کرده‌اند.

براساس این طرح متقاضیان مالکیت سلاح که کمتر از 21 سال سن داشته باشند تنها پس از بررسی جدی سوءپیشینه قادر به خرید اسلحه خواهند بود.

این طرح همچنین 15 میلیارد دلار در اختیار دولت فدرال قرار می‌دهد تا صرف بهبود تدارکات امنیتی مدارس و اجرای برنامه‌های بهداشت روانی شود.

هر دو تیرانداز کشتارهای بوفالو و دبستان راب 18 ساله بودند. یکی از آنها سلاح خود را تنها کمی بعد از جشن تولد 18 سالگی‌اش خریداری کرده بود.

در طرح جدید همچنین منابع مالی برای تشویق ایالت‌ها به اجرایی کردن قانون موسوم به "پرچم قرمز" در نظر گرفته شده است. "پرچم قرمز" به مقام‌های محلی اجازه می‌دهد که سلاح کسانی که "یک تهدید" محسوب می‌شوند را بگیرند.

انتهای پیام/