شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تکواندو#قهرمانی آسیا

یک طلا و ۲ برنز تکواندو ایران در نخستین روز مسابقات قهرمانی آسیا

یک طلا و ۲ برنز تکواندو ایران در نخستین روز مسابقات قهرمانی آسیا

تهران- ایرنا- نمایندگان تکواندو ایران در نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا به یک مدال طلا و ۲ برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۳۸۶ تکواندوکار از ۳۴ کشور از امروز جمعه ششم تیرماه آغاز شد و به مدت چهار روز در سالن «هوبان» شهر چانچئون کره جنوبی ادامه می‌یابد.

«ناهید کیانی» در وزن ۵۳- کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت و سپس ۲ بر یک  (راند اول ۸ - ۳) و (راند دوم ۱۵ -۳) برابر «کانابال» از فیلیپین به برتری رسید. وی در دومین مبارزه خود با برتری ۲ بر صفر (راند اول: ۶-۴) و (راند دوم ۱۲-۲) برابر  «وانگ ژیالو» از چین پیروز شد به فینال راه پیدا کرد.

کیانی در مبارزه پایانی نیز «چاروس کامایوا»  نفر ۱۳ رده‌بندی جهانی و دارنده مدال طلا قهرمانی آسیا و ارتش‌های جهان را ۲ بر صفر شکست داد و قهرمان آسیا شد.

«زهرا شیدایی» نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم ایران در دیدار اول خود برابر «یاسین یارا محمد» از اردن (۲ بر صفر در راند شماری) به برتری رسید و نیمه‌نهایی راه یافت. شیدایی در مرحله نیمه‌نهایی نیز برابر «لو زونگشی» حریف خود از کشور چین (۲ بر صفر در راند شماری) شکست خورد شکست خورد و به مدال برنز رسید. زونگشی قهرمان جهان و گرندپری است و از عنوان‌داران تکواندو دنیا به‌حساب می‌آید.

«دانیال بزرگی» در وزن ۶۸- کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی آسیا در ابتدا با برتری برابر «ژانگ» از کره جنوبی (۲ بر صفر در راند شماری - ۱۱ بر ۳ و ۱۴ بر ۲) و «حسین لطفی» از افغانستان (۲ بر یک در راند شماری ۱۶ بر ۴، ۱۴ بر ۱۶ و ۱۶ بر ۱۰) به مرحله نیمه‌نهایی رسید. بزرگی در مرحله نیمه‌نهایی با «اولوگ‌بک رشیدوف» از ازبکستان و قهرمان المپیک توکیو دیدار کرد و با واگذاری نتیجه (۲ بر صفر در راند شماری ۱۱ بر ۷ و ۱۱ بر ۳) مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

تکواندو با تغییر قانون و با شیوه جدید برگزار می‌شود. در این شیوه، هر مبارزی که در ۲ راند برنده شود پیروز مسابقه خواهد بود.