شهرخبر

تنیس روی میز فیدر اسلوونی/ صعود سه نماینده ایران و حذف نوشاد

تنیس روی میز فیدر اسلوونی/ صعود سه نماینده ایران و حذف نوشاد

تهران- ایرنا- امیرحسین هدایی، امین احمدیان و نیما عالمیان با پیروزی برابر حریفان خود به مرحله دوم جدول اصلی رقابت‌های فیدر تنیس روی میز اسلوونی راه یافتند و نوشاد عالمیان با قبول شکست از صعود به مرحله بعد بازماند.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسلوونی با حضور چهار نماینده ایران در بخش انفرادی و دوبل از ۳۰ خرداد تا پنجم تیر در حال پیگیری است.

امیرحسین هدایی، نوشاد و نیما عالمیان و امین احمدیان چهار نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارند و در نخستین روز این رقابت ها در بخش دو نفره و انفرادی به مصاف رقیبان خود رفتند.

تیم دونفره برادران عالمیان در جدول حذفی اصلی مسابقات در برابر تیم قدرتمند هنگ کنگ با حساب ۳ بر صفر شکست خورد و از دور رقابتهای دونفره کناره رفت. نمایندگان کشورمان ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۹ و  ۱۱ بر ۳ از حریف شکست خوردند.

همچنین امیرحسین هدایی ملی پوش تنیس روی میز کشورمان با رنکینگ ۱۰۹ دنیا در گام نخست به مصاف آندریاس لوانکو از اتریش با رنکینگ ۱۲۷ دنیا رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری دست یافت. 

گیم اول با حساب ۱۲ بر ۱۰ به سود هدایی خاتمه یافت، در گیم دوم نماینده کشورمان ۱۱ بر ۸ بر حریف خود چیره شد، اما حریف اتریشی در سه گیم بعد با نتایج ۱۳ بر ۱۱ ، ۱۱بر ۵ و ۱۱ بر ۸ بر ملی پوش کشورمان پیروز شد. در گیم ششم هدایی ۱۱ بر ۸ به پیروزی دست یافت تا کار به گیم سرنوشت ساز هفتم کشیده شود. در گیم نتیجه، ملی پوش ارزنده تنیس روی میز کشورمان بازی را از ابتدا در دست گرفت و در خاتمه با نتیجه ۱۱ بر ۷ به برتری دست یافت و به مرحله ی دوم جدول اصلی صعود کرد.

در ادامه رقابت‌های جهانی فیدر به میزبانی اسلوونی، امین احمدیان در یک دیدار نزدیک مقابل حریف شرق آسیایی با حساب ۴ بر ۳ به برتری دست یافت و گام به مرحله بعد گذاشت. احمدیان نماینده تنیس روی میز ایران دارای رنکینگ ۱۶۵ دنیا در مصاف با دونگ هیون کیم از کره جنوبی با حساب ۴ بر ۳ به برتری دست یافت. گیم اول با نتیجه ۱۱ بر ۵ به سود حریف کره ای پایان یافت، در گیم دوم احمدیان ۱۱ بر ۵ به برتری دست یافت، در گیم سوم حریف سختکوش کره ای ۱۳ بر ۱۱ بازی را به نفع خود پایان برد، در گیم چهارم این مسابقه، ورزشکار کشورمان ۱۱ بر ۶ بازی را به نفع خود کرد، در ادامه و در گیم پنجم بازی با حساب ۱۲ بر ۱۰ به سود حریف کره ای ادامه یافت ، در ادامه این بازی پایاپای و نزدیک، در گیم ششم احمدیان ۱۱ بر ۵ به‌ برتری دست یافت تا همه چیز به گیم پایانی و سرنوشت ساز هفتم ختم شود. در گیم هفتم ، نماینده ی شایسته کشورمان در حالی که از حریف قدرتمند خود عقب بود در نهایت با حساب ۱۲ بر ۱۰ به برتری دست یافت و در مجموع با نتیجه ی ۴ بر ۳ راهی مرحله ی دوم جدول اصلی رقابت های فیدر اسلوونی شد.

نیما عالمیان نیز در مصاف با هیروتو حریف قدرتمند ژاپنی به پیروزی ارزشمند ۴ بر ۱ دست یافت و به مرحله یک شانزدهم پایانی رقابتهای انفرادی اسلوونی راه یافت. در این دیدار عالمیان در حالیکه گیم اول را ۱۱ بر ۵ به حریف واگذار کرد، در گیم دوم موفق شد ۱۱ بر ۶ به پیروزی دست یابد.نماینده کشورمان گیم سوم را ۱۲ بر ۱۰ به سود خود به اتمام رساند. سرانجام عالمیان دارنده رنکینگ ۱۵۵ دنیا در دو گیم متوالی با نتیجه ۱۱ بر ۸ از سد هیروتو با رنکینگ ۵۹ دنیا گذشت و به مرحله بعد راه یافت.

همچنی در آخرین دیدار امشب نوشاد عالمیان ملی پوش ارزنده ی پینگ پنگ کشورمان با شکست مقابل چو دائسونگ دارنده رنکینگ ۹۶ دنیا از راهیابی به مرحله بعد بازماند. عالمیان در گیم اول ۱۱ بر ۸ پیروز شد، گیم دوم با حساب ۱۱ بر ۳ به سود حریف کره ای پایان پذیرفت، در گیم سوم نوشاد با نتیجه ۱۱ بر ۷ برتری را از آن خود کرد، در گیم چهارم داسئونگ چو از کره ۱۱ بر ۶ نتیجه را به نفع خود تمام کرد، در ادامه و در گیم پنجم در حالی که بازی بسیار نزدیک پیش می رفت حریف کره ای با حساب ۱۲ بر ۱۰ بر ملی پوش کشورمان چیره شد و در گیم ششم نیز بازی با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ به سود بازیکن کره ای به اتمام رسید و در مجموع ۴ بر ۲ نوشاد عالمیان از راهیابی به مرحله ی دوم جدول اصلی بازماند.