شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

توصیه هایی کاربردی به حجاج که در حین انجام مناسک به آبله میمون و کرونا مبتلا نشوند

توصیه هایی کاربردی به حجاج که در حین انجام مناسک به آبله میمون و کرونا مبتلا نشوند

در ایام حج، زائران به دلیل ازدحام و شلوغی زیاد در تعدادی از مناسک، باید مراقب باشند تا سلامت خود را حفظ کنند و در معرض عفونت قرار نگیرند.

به گزارش بهداشت نیوز، به دلیل وجود تعدادی از بیماری‌های شایع و مسری، حجاج به دنبال نکاتی برای جلوگیری از عفونت، و پیشگیری از بیماری‌های مختلف در ایام حج هستند.

دکتر امجد حداد، مشاور آلرژی و ایمونولوژی می‌گوید: برخی بیماری‌های تنفسی وجود دارد که زائران در اثر ازدحام و نزدیکی فیزیکی به آن مبتلا می‌شوند و به همین دلیل ممکن است در معرض ذات الریه، آنفولانزا و ویروس کرونا قرار بگیرند.

حداد به زائران توصیه کرد که به دلیل ترس از عفونت تنفسی که ممکن است در مراسم حج آن‌ها را مبتلا کند، همیشه ماسک بزنند، با توجه به اینکه این امر پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و در درجه اول پیشگیری از بیماری‌های تنفسی است.

این مشاور آلرژی و ایمونولوژی افزود: ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است و با وجود اینکه در برخی از کشور‌ها میزان آلودگی کم است، اما حج که بزرگترین اجتماع اسلامی است و شهروندان کشور‌های مختلف در آن حضور دارند، این ویروس هنوز در برخی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی فعال است و بنابراین پایبندی به ماسک مهم است.

وی همچنین تأکید کرد: آبله میمون نسبت به ویروس کرونا شیوع کمتری دارد و ممکن است از طریق دستگاه تنفسی، اما با سختی زیاد منتقل شود که یکی از راه‌های مقابله با آن رعایت فاصله گذاری فیزیکی تا حد امکان است. علاوه براین باید از ماندن برای مدت طولانی در یک مکان خاص و تماس با دیگران پرهیز شود.

حداد توضیح داد: لازم است هر زائری مقداری دارو به ویژه برای تب، ویتامین‌ها و دارو‌های معده به همراه داشته باشد، اما در صورت احساس بیماری باید به پزشک همراه مراجعه کرده تا خود را معاینه کند.

وی همچنین به اهمیت نوشیدن آب در روز‌های گرم، خوردن سبزیجات و میوه جات و دوری از غذا‌هایی که ممکن است برای بدن مضر بوده و برای بدن مفید نباشد اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران