شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رئیس‌جمهور

لاوروف: روی ابتکار رئیس‌جمهور ایران برای "توافقی بزرگ" کار می‌کنیم

لاوروف: روی ابتکار رئیس‌جمهور ایران برای "توافقی بزرگ" کار می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه گفت: ما نظر مشترک داریم که روابط فیمابین می‌تواند به سطح بالایی برسد. با این هدف درباره توافق بزرگ دیگر کار می‌کنیم که ابتکار آن توسط رئیس‌جمهور ایران مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: دو کشور تصمیم دارند روابط را گسترش دهند. ما نظر مشترک داریم که روابط فیمابین می‌تواند به سطح بالایی برسد. با این هدف درباره توافق بزرگ دیگر کار می‌کنیم که ابتکار آن توسط رئیس‌جمهور ایران مطرح شده است. وظیفه ما این است که روابط را گسترش دهیم، در حالی که تحریم‌های آمریکا و کشورهای اقماری مانع توسعه روابط شده است.  تجارت ما سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافت و به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده است. باید راه‌های خاصی را در بخش انرژی، حمل و نقل و کشاورزی، فاینانس و گمرکی  پیدا کنیم. در نیروگاه بوشهر در فاز دوم و سوم کار می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: نباید اجازه دهیم آمریکا و اقمار آن‌ اصول بین‌الملل و اساس منشور سازمان ملل و برابری حاکمیت کشورها را عوض کنند. ما و ایران تحریم‌های یکجانبه برخلاف منشور توسط آمریکا را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: درباره برجام، هدف ما این است کار اشتباهی که آمریکا صورت داد را تصحیح کنیم. زمانی آمریکا از برجام و قطعنامه خارج شد یک بار دیگر حقوق بین‌الملل را نقض کرد. باید کاری کنیم برجام به همان شکل اول آن در سال ۲۰۱۵ و بدون هیچ اضافه‌ای احیا شود. همه تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران که ناقض برجام است باید لغو شود. امیدوارم آمریکا انتخاب منطقی خود را صورت دهد.

ادامه دارد....