شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#قم#رئیسی#حوزه

استاندار قم : با آمدن دولت رئیسی ، استفاده از چادر در ادارات افزایش یافته

استاندار قم :  با آمدن دولت رئیسی ، استفاده از چادر در ادارات افزایش یافته

حوزه نیوز نوشت : سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم گفت: با تغییر دولت آمار برخی از مسائل در سطح ادارات کم شده است؛ برای مثال استفاده از چادر بدون هیچ اقدام عملی در ادارات و سازمان ها افزایش پیدا کرده است.

در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و بهبود وضعیت و تقویت مظاهر دینی در استان قم هم اندیشی شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، هم افزایی دستگاه ها را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم دانست و گفت: اگر به صورت معمولی همکاری و تعاملی وجود دارد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم افزایی مضاعف باید صورت گیرد و همکاری‌ها تقویت شود. وی، خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌ای جدی است و باید برای این موضوع فکر و طرح‌ریزی کنید.

همچنین در ادامه سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با بیان اینکه اگر قرار است در امر به معروف و نهی از منکر موفق باشیم باید فرزندان‌مان با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و ارزش های دینی آشنا شوند، گفت: با تغییر دولت آمار برخی از مسائل در سطح ادارات کم شده است؛ برای مثال استفاده از چادر بدون هیچ اقدام عملی در ادارات و سازمان ها افزایش پیدا کرده است.

وی، با بیان اینکه کار خوبی را آموزش و پرورش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی برای تابستان شروع کرده است، گفت: برای تابستان بر روی ۵۰۰ مدرسه هدفگذاری شده است که این مدارس باز باشند و از معلمانی که مایل هستند به صورت جهادی همکاری کنند دعوت شده تا کارهای فرهنگی انجام شود.

در ابتدای این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه امروز روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است، گفت: بعد از استقرار در ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، اصلاح زیرساخت های این ستاد را در اولویت اول قرار دادیم و در گام دوم تلاش کردیم ستاد تمام وقت پاسخگوی مراجعات و درخواست های مردم باشد.

وی، با اشاره به تعامل حداکثری با مسئولان استانی و برگزاری جلسه با علما در استان قم، گفت: ما در این مدت با تشکل های مساجد جلسات هم افزایی برگزار و در بحث اطلاع رسانی عمومی نیز در روزهای پنجشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی مهربانو بحث عفاف و حجاب را دنبال می کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، با بیان اینکه ما در برگزاری دوره‌های آموزشی مشارکت فعال داشتیم، افزود: برای برخی از دستگاههای دولتی دورهای آموزشی امر به معروف برگزار شده و برای پزشکان، کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی یک دوره در حال برگزاری است و بقیه ادارات نیز طبق برنامه دوره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث پیگیری گزارشات مردمی هیچ گزارش مردمی را بی پاسخ نگذاشتیم و این گزارشات در مرحله اول راستی آزمایی و در صورت تأیید با همکاری نیروی انتظامی، پلیس اماکن و پلیس امنیت اخلاقی از مجاری قانونی اقدام صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی با بیان اینکه در طرح ناظر ۱ تعامل خوبی صورت گرفته و ما آمادگی داریم این نرم افزار را برای افرادی که مورد تأیید نیروی انتظامی هستند فعال کنیم، افزود: در این طرح خودروهایی که هنجار شکنی می کنند بلافاصله مستند سازی شده و شماره پلاک ماشین برای پلیس ارسال می شود و ماشین تذکر دریافت می کند و در صورت تکرار تخلف ماشین متخلف توقیف می شود.

وی، با اشاره به تدوین طرح جامع حجاب و عفاف توسط ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن توسط قرارگاه ۲۱ تیر در سراسر کشور گفت: قرار گاه ۲۱ تیر ماه با حضور نماینده استاندار و سازمان بازرسی تشکیل شده و بر اساس این طرح وظیفه نظارت بر تمام دستگاه‌ها بر عهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر گذاشته شده است.

در ادامه علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ما باید امیدوار باشیم زیرا کار فرهنگی دراز مدت است، گفت: اولویت اول در امر به معروف و نهی از منکر شروع از دستگاه های دولتی است زیرا خیلی بد است که کارمند نظام جمهوری اسلامی با بدترین وضع حجاب سر کار حضور پیدا کند.

وی، با بیان اینکه برای کار فرهنگی باید هزینه کنیم، افزود: ما برای همه پایگاه های خود مبلّغ در نظر گرفتیم و کتابچه احکام ویژه دانش آموزان را نیز تهیه کرده تا در مراسم صبحگاه مدارس هر روز یکی از احکام شرعی گفته شود تا احکام به گوش بچه ها برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ما آمادگی داریم تابستان اولیاء را در مدارس جمع کنیم و نهادهای حوزوی مبلغ اعزام کنند تا برنامه فرهنگی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با شاره به تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما آمادگی جذب مبلغ برای پوشش حد اکثری مکان های تبلیغی را داریم و با اصلاح طرح هجرت ۳۲ نوع اعزام را تعریف کردیم که هر نوع تبلیغ که در استان لازم باشد آمادگی حمایت را داریم.

استاندار قم :  با آمدن دولت رئیسی ، استفاده از چادر در ادارات افزایش یافته

بیشتر بخوانید :

وی، با اشاره به اثرگذاری اجرای طرح امین در وضعیت حجاب و عفاف جامعه، گفت: ما در ابتدای سال تحصیلی سال گذشته ۴ هزار مدرسه را تحت پوشش داشتیم، الان ۱۰ هزار مدرسه را پوشش داده ایم و تا اول مهر آمار مدارس طرح امین در سراسر کشور ۲۰ هزار مدرسه خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما الان ۱۳ هزار طلبه را مصاحبه گرفتیم و برای حضور در مدارس آموزش داده ایم، افزود: مدارس طرح امین در سایر استان ها سقف معینی دارند ولی استان قم سقف ندارد و تمامی مدارسی که آمادگی داشته باشند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه برای افزایش کیفیت طرح امین چهار معاون و مشاور وزیر آموزش و پرورش در شورای سیاستگذاری علمی فرهنگی طرح امین حضور دارند، افزود: از نظر تربیتی، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ دین و کاهش آسیب های اجتماعی این طرح موفق خواهد بود و یکی از محور های اساسی طرح تربیتی امین نهادینه کردن عفاف و حجاب در میان دختران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، ادامه داد: بستر دیگری که می شود در حوزه علمیه برای کاهش آسیب های اجتماعی و تبلیغ دین از آن استفاده کرد تبلیغ اینترنتی است که در سال های اخیر فعال شده و ما در سال گذشته ۱۷۰ مبلغ تولید کننده محتوا داشتیم و امسال تعداد این مبلغان به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، افزود: ما آمادگی داریم تابستان اولیاء را در مدارس جمع کنیم و نهادهای حوزوی مبلغ اعزام کنند تا برنامه فرهنگی داشته باشیم.

۲۱۲۲۰