شهر خبر

ناظمی: ای کاش دستمزد داوران را به مدرس جهانی نمی‌گفتند/ ۱۲۰ هزار تومان می‌گیریم

ناظمی: ای کاش دستمزد داوران را به مدرس جهانی نمی‌گفتند/ ۱۲۰ هزار تومان می‌گیریم

تهران- ایرنا- داور بین‌المللی و مطرح فوتسال ایران گفت: ای کاش دستمزد داوران را به مدرس جهانی نمی‌گفتند. داوران زن فوتسال ۱۲۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند که از این مبلغ ۱۰ درصد مالیات کسر می‌شود.

به گزارش ایرنا، گلاره ناظمی در گفت‌وگویی در حاشیه کلاس داوری، اظهار داشت: چندین سال است که از دانش «گالان» مدرس فیفا در کلاس‌های دانش افزایی پیش از فصل استفاده می‌کنیم. یکی از به روزترین و جامع ترین اطلاعات را با توجه به تغییر قوانین فوتسال می‌توانیم از گالان دریافت کنیم.

وی افزود: موجب امیدواری است که کلاس‌های پیش از فصل قطع نشده و بسیار تاثیرگذار است. مخصوصا وقتی همه این اطلاعات را از منبع یعنی جایی که این تغییرات این اعمال می‌شود، دریافت می‌کنیم. امیدوارم بودم تا زنان نیز از این کلاس استفاده کنند.

داور بین‌المللی فوتسال درباره دستمزدها گفت: مظلوم‌ترین قشر داوران زن فوتسال هستند. با توجه به مصوبه‌ای که تصویب شده امیدواریم تا دستمزد ۱۲۰ هزار تومانی داوران تغییر کند. ای کاش دستمزد داوران ایران یعنی چهار دلار را به گالان نمی‌گفتند زیرا اگر متوجه شوند شاید وقتی برای قضاوت به خارج از ایران برویم، همان مبلغ را به ما بدهند.

وی ادامه داد: این دستمزد خیلی بد است و از نظر شرایط نمی‌توانیم خود را با فوتبال مقایسه کنیم و اختلاف بین داوران فوتسال زنان و مردان خیلی زیاد است. هرچند همه برای علاقه داوری می‌کنند؛ اما این علاقه تاحدی پاسخگوست. خیلی از داوران با استعداد به خاطر مشکلات از داوری جدا شدند و می‌توانستند آینده روشنی داشته باشند.

ناظمی گفت: به خیلی از داوران اصرار می‌کنیم تا در کلاس‌های درجه ۳ داوری شرکت کنند؛ اما به حد نصاب نمی‌رسد. داوران نیاز دارند تا مشکلات مالی آنها برطرف شود. کمترین حق الزحمه داوری مربوط به داوران فوتسال زن است که از این ۱۲۰ هزار تومان ۱۰ درصد هم مالیات کم می‌شود.

همچنین در حاشیه برگزاری این دوره دانش‌افزایی از «گلاره ناظمی» به دلیل قضاوت‌ها خوب در رویدادهای بین‌المللی معتبر، تجلیل شد.