شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#حماس#غزه#فلسطین

استقبال حماس از درخواست سازمان ملل برای رفع محاصره غزه

استقبال حماس از درخواست سازمان ملل برای رفع محاصره غزه

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از اظهارات سخنگوی سازمان ملل پیرامون رفع محاصره نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز چهارشنبه از درخواست سازمان ملل برای رفع محاصره نوار غزه که بیش از 15 سال است ادامه دارد، تمجید کرد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس تاکید کرد که اظهارات استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل رنج و درد 2 میلیون فلسطینی تحت محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

فوزی برهوم محاصره غزه را نقض صریح قوانین بین‌المللی و حقوق بشر دانست و خواستار رفع سریع این محاصره ظالمانه شد.

وی از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر خواست تا این اظهارات را جدی بگیرند و برای پایان دادن به رنج مردم و رفع محاصره تلاش کنند.

سخنگوی حماس تاکید کرد: باید سیاست‌های تبعیض نژادی و آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پایان یابد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس پیش از این هم با انتشار بیانیه‌ای از مواضع کشور آفریقای جنوبی و همچنین پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا علیه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی قدردانی کرده بود.

حماس در بیانیه خود، دعوت وزیر خارجه آفریقای جنوبی از جامعه بین‌الملل برای بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات و نقض حقوق ملت فلسطین از 73 سال پیش را اقدامی مؤثر و قابل توجه ارزیابی کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان اعلام کرد: اکنون  15 سال از آغاز محاصره نوار غزه می‌گذرد. همکاران ما در بخش کمک‌های بشردوستانه می گویند که – به دلیل محاصره، فقر، نرخ بالای بیکاری و سایر عوامل - اکنون نزدیک به 80 درصد مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

وی افزود: بیش از نیمی از ساکنان غزه در فقر زندگی می‌کنند و نزدیک به 80 درصد از جوانان این منطقه بیکار هستند.

دوجاریک تاکید کرد: امسال، کمک‌های بشردوستانه به 510 میلیون دلار برای فراهم کردن غذا، آب، خدمات بهداشتی و بهداشتی برای 1.6 میلیون نفر نیاز دارد. اما تنها 25 درصد از این مبلغ تامین شده است..

دوجاریک گفت آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) تا پایان سپتامبر برای برنامه غذایی اضطراری غزه به 72 میلیون دلار کمک اضافی نیاز دارد تا نیازهای غذایی 1.1 میلیون پناهنده فلسطینی را تا پایان سال برآورده کند.

به گفته این مقام سازمان ملل متحد برای کاهش وخامت اوضاع انسانی، به منظور لغو کامل تحریم اسرائیل در راستای قطعنامه 1860 مصوب سال 2009 شورای امنیت، باید اقدامات بیشتری انجام شود و فقط راه حل‌های سیاسی پایدار می‌تواند فشارها بر مردم رنج دیده غزه را کاهش دهد.

انتهای پیام/