شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#عربستان#منابع#بایدن

آکسیوس به نقل از منابع مطلع خبر داد؛

تلاش کاخ سفید برای تهیه نقشه راه عادی سازی روابط اسرائیل و سعودی

تلاش کاخ سفید برای تهیه نقشه راه عادی سازی روابط اسرائیل و سعودی

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع از تلاش کاخ سفید برای تهیه نقشه راه عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان پیش از سفر بایدن به منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع از تلاش کاخ سفید برای تهیه «نقشه راه عادی سازی روابط» بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، آکسیوس افزود که کاخ سفید در تلاش است تا پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه طی ماه آینده میلادی، نقشه راهی را برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان تهیه کند.

آکسیوس به نقل از منابع مذکور افزود که کاخ سفید با برگزاری نشستی با کارشناسان پیرامون سفر جو بایدن به منطقه، ایده «نقشه راه عادی سازی روابط» را مطرح کرده اما به جزئیات این امر اشاره ای نشده است.

طبق اعلام آکسیوس، کاخ سفید در این نشست گفته که هیچ توافقی قبل از سفر بایدن انجام نخواهد شد اما مشغول کار روی آن هستند و قرار است بایدن در سفر خود به منطقه آن را با مقامات سعودی و اسرائیلی مورد بحث قرار دهد.

در همین راستا، یک منبع دیگر گفت که کاخ سفید معتقد است هرگونه نقشه راه برای عادی سازی روابط زمانبر خواهد بود و یک روند طولانی مدت در پیش است.

آکسیوس همچنین به نقل از یک مقام برجسته اسرائیل اعلام کرد که انتظار نمی رود در جریان سفر بایدن گشایش زیادی پیرامون عادی سازی روابط با عربستان سعودی حاصل شود.

این مقام در عین حال از قریب الوقوع بودن توافق برای اجازه به شرکت های هواپیمایی اسرائیل جهت بکارگیری حریم هوایی عربستان برای پروازها به مقصد هند و چین خبر داد.