شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#احمدی نژاد#کارکنان

همرنگ نمایی آقای سخنگو برای بقا در سومین دولت / مردی برای تمام فصول

همرنگ نمایی آقای سخنگو برای بقا در سومین دولت / مردی برای تمام فصول

چند ثانیه نوشت : فردی که به تغییر جهت‌های ناگهانی از  ابتدای دولت روحانی، در میان کارکنان معاونت علمی زبانزد است. کسی که از دولت احمدی نژاد خود را در دولت بعدی با رویکرد سیاسی ۱۸۰ درجه متفاوت حفظ کرد، حالا می خواهد دوباره شانس خود را در دولت رئیسی امتحان کند.

در پی طرح گمانه‌زنی هایی در خصوص جدایی قریب‌الوقوع سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، اخیرا سخنگوی این معاونت که از دوره دولت احمدی نژاد و معاونت خانم نسرین سلطان‌خواه همچنان در معاونت مربوطه مشغول به کار است، در مصاحبه معناداری ادعا کرده که در دولت سابق، حسن روحانی به دنبال انحلال معاونت علمی بوده اما مقام معظم رهبری جلوی این کار را گرفته است.

این ادعای پرویز کرمی در حالی رقم خورده که سورنا ستاری اساساً به واسطه ارتباط نزدیک با شخص حسن روحانی و با حمایت ویژه رئیس جمهور سابق علیرغم برخی مخالفت ها وارد عرصه کار اجرایی شد و تا پیش از اصرار و حمایت روحانی، صرفا به کار علمی در دانشگاه شریف اشتغال داشت.

حمایت‌های ویژه روحانی از معاونت علمی و در نتیجه سورنا ستاری چنان گسترده و عمیق بود که طی ۸ سال، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور از حدود ۵۰ به بالای ۵ هزار رسید.

به نوعی که دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه فن آوری و دانش بنیان‌ها به حدی بوده که حتی مخالفین قسم خورده روحانی هم این موفقیت معاونت علمی و دستاوردهای این حوزه را نمی توانند انکار کنند.

پرویز کرمی در این اظهار نظر اصرار دارد این موفقیت ها و دستاوردها را به صرفا تلاش ستاری و مقاومت او در برابر مخالفت های روحانی جلوه دهد در حالی که همگان می دانند که اگر حمایت های شخص روحانی نبود؛ سورنا ستاری جوان بی تجربه ناشناخته نمی توانست گام موثری بردارد.

حالا با مطرح شدن شایعاتی در خصوص تغییرات در معاونت علمی و فناوری، وی تلاش می کند میان رابطه سورنا ستاری و روحانی و دولت او فاصله گذرایی معنا دار کند تا بلکه مخالفان او را متقاعد کند که سورنای جوان نه تنها ارتباطی با روحانی نداشته که او در سایه حمایت حاکمیت در این جایگاه مانده و تلاش کرده است.

همرنگ نمایی آقای سخنگو برای بقا در سومین دولت / مردی برای تمام فصول

این اظهارات از قضا با برخی اقدامات از سوی شخص سورنا ستاری هم همزمان شده و شائبه هماهنگ شده بودن مصاحبه اخیر را در افواه عمومی بوجود آورده است. ستاری که تا پیش از این ۸ نفر را در شبکه اجتماعی توییتر دنبال می کرده و یکی از آنها حسن روحانی بوده است، اخیرا روحانی را در اکانت توییتری خود آنفالو کرده است.

از سویی اطلاعات واصله به خبرنگار "چندثانیه" نشان می دهد سورنا ستاری با وجود ارتباط نزدیک و خانوادگی با حسن روحانی، در یک سال گذشته هیچ تماسی حتی در حد تماسی تلفنی نیز با رئیس‌جمهور سابق نداشته و ارتباطات خود را با او به طور کامل قطع کرده است. لذا این تلقی که ستاری نیز به دنبال برائت از روحانی برای جلب نظر جریانات حامی دولت و بدنه اجتماعی دولت است، چندان بیراه به نظر نمی رسد.

برخی معتقدند فردی که به تغییر جهت‌های ناگهانی از ابتدای دولت روحانی، در میان کارکنان معاونت علمی زبانزد است. کسی که از دولت احمدی نژاد خود را در دولت بعدی با رویکرد سیاسی ۱۸۰ درجه متفاوت حفظ کرد، حالا می خواهد دوباره شانس خود را در دولت رئیسی امتحان کند.

220