شهرخبر

مشاور امنیت ملی سئول؛

کره‌جنوبی در مقر ناتو دفتر نمایندگی تأسیس می‌کند

کره‌جنوبی در مقر ناتو دفتر نمایندگی تأسیس می‌کند

مشاور امنیت ملی کره جنوبی از تصمیم این کشور در خصوص تاسیس دفتر نمایندگی سئول در مقر ناتو در بروکسل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: سئول قصد دارد تا دفتر نمایندگی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر بروکسل تأسیس کند.

«کیم سونگ هان» مشاور امنیت ملی سئول در این خصوص گفت: «یون سوک یول» رییس جمهور کره جنوبی قرار است در نخستین سفر خارجی خود هفته آینده در نشست سران ناتو در مادرید اسپانیا شرکت کند.

بر اساس اعلام مشاور امنیت ملی کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور در نشست ناتو موضوعاتی از قبیل «ارزش‌ های اتحاد بر مبنای دموکراسی» را مطرح خواهد کرد.

رئیس دفتر نمایندگی کره جنوبی در مقر ناتو را قرار است سفیر سئول در بلژیک برعهده داشته باشد.

به گزارش رویترز رئیس جمهور کره جنوبی احتمالاً در نشست سران ناتو در مادرید دیدارهایی با رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن نیز خواهد داشت.

در این رابطه، کاخ سفید چهارشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است ۲۵ ماه جاری میلادی (شنبه، ۴ تیر ماه) در اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۷ در کاخ «الماو» (Schloss Elmau) شرکت کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا همچنین ۲۸ ماه جاری میلادی (سه شنبه، ۷ تیر ماه) برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شکالی (ناتو) به مادرید در اسپانیا سفر خواهد کرد.