شهر خبر

رئیس جمهور کره جنوبی: صنعت هسته‌ای‌ خود را بازسازی می‌کنیم

رئیس جمهور کره جنوبی: صنعت هسته‌ای‌ خود را بازسازی می‌کنیم

رئیس جمهور کره جنوبی برای بازسازی صنعت هسته‌ای در این کشور پس از دیدار از راکتور هسته‌ای متعلق به «دوسان انربیلیتی» در چانگون وعده داد.

به گزارش برنا، «یون سوک یئول» رئیس جمهوری کره جنوبی در حالی بار دیگر بر تعهداتش در تغییر سیاست های دولت پیشین تاکید کرد که برای بازسازی صنعت هسته ای در این کشور پس از دیدار از راکتور هسته ای متعلق به «دوسان انربیلیتی» در چانگون واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول وعده داد.

در این بازبینی رئیس جمهوری قول داد ساخت و ساز راکتورهای هسته ای «شینهانول ۳ و ۴» از سرگرفته شود و ۱۰ راکتور هسته ای نیز تا سال ۲۰۳۰ به خارج از کشور صادر شود. 

وی در این جلسه با حضور مقام های دولتی و صنعتی  خاطرنشان کرد:« نیروگاه های اتمی ما به تکنولوژی و ثبات بالا معروفند و در جهان شناخته می شوند. کسب و کار رقابتی ما در این صنعت در توانایی ساخت به موقع و با بودجه تعیین شده است.چیزی که هیچ شرکتی در دنیا توان تقلید از ما را در آن ندارد.» 

او همچنین با انتقاد از دولت پیشین گفت اگر طی ۵ سال گذشته در این زمینه خود را تقویت و اکوسیستم نیروگاه هسته ای را مستحکم می کردیم احتمالا الان هیچ رقیبی در دنیا نداشتیم.

با وجود این رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد درهای بازار صادرات نیروگاه های انرژی  هسته ای کاملا باز است و کشورهایی از جمله عربستان سعودی، جمهوری چک، لهستان و آمریکا انرژی هسته ای را به عنوان منبع کلیدی انرژی در مسیر کنار گذاشتن سوخت های فسیلی به رسمیت می شناسند.  

انتهای پیام