شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات

نایب رییس اتاق اصناف: اخذ مالیات براساس تراکنش کارتخوان‌ها اجحاف در حق اصناف است

نایب رییس اتاق اصناف: اخذ مالیات براساس تراکنش کارتخوان‌ها اجحاف در حق اصناف است

کرمانشاه- ایرنا- نایب رییس اتاق اصناف ایران؛ با تاکید بر اینکه هیچ کس مخالف گرفتن مالیات نیست، گفت: اخذ مالیات فقط براساس تراکنش کارتخوان‌ها اجحاف در حق واحدهای صنفی است زیرا واقعی نیست و با ادامه این کار بسیاری از مراودات بازاریان مانند کمک‌های قرض الحسنه به یکدیگر و مردم که مبانی فقهی دارد، از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجتبی صفایی» روز چهارشنبه در مراسم روز ملی اصناف که با حضور استاندار کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اخذ مالیات براساس تراکنش کارتخوان ها را بدون اطلاع قبلی دانست و افزود: این روش درست نیست که صرفا فقط براساس داده های بانکی مالیات گرفته شود و تا برای فرد ثابت کنند این تراکنش و ممیزی دقیق نیست باید یکسال اسناد و سند به شورای قضایی ببرد تا مالیات کاهش دهد و این موجب ناراضایتی واحدهای صنفی می شود.

وی گفت: ما مقید به پرداخت مالیات و مخالف مالیات گریزی هستیم اما یک میلیون واحد صنفی که ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از آنان اخذ شده آن وقت ۳۶ شرکت ۱۲ هزار میلیارد تومان گریز مالیات کشف شدند باید به سمت عدالت در اخذ مالیات گیری پیش ببریم. 

صفایی در ادامه به پشتیبانی های اصناف در تدارکات و جبهه‌های جنگ اشاره کرد و خواستار پشتیبانی قانون گذار در خصوص رفع قانون های مزاحم اشتغال و رونق بازار شد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور، با اشاره به گرانی ها و تورم های روزهای اخیر ناشی از جراحی اقتصادی کشور، گفت: اصلاح اقتصادی رویه درستی است اما دشمنان می خواهند از این وضیعت سوء استفاده کنند و مردم در مقابل نظام جلوه دهند که این توهم ناشی از حیله های رژیم صهیونیستی است.

صفایی، اصناف و بازار را پشتیبان قوی نظام دانست و گفت: اصناف همیشه در همه بحران ها پایگاه و کمک حال مردم و نظام بوده اند و هستند.

وی در ادامه به کمک های مؤمنانه بازاریان و اصناف در زمان همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بازار و اصناف بازوان ستبر انقلاب اسلامی است.

نایب رییس اتاق اصناف: اخذ مالیات براساس تراکنش کارتخوان‌ها اجحاف در حق اصناف است

ریزگردها بازار کرمانشاه را فلج کرده است

رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به خدمات و کمک های اصناف و بازاریان استان کرمانشاه در دوران شیوع ویروس کرونا،  کمک های مؤمنانه، زلزله و سیل ، همه بحران ها و سختی ها، خواستار ارائه مشوق‌های مالیاتی برای بازار کرمانشاه شد.

«رضا سلیم‌ساسانی» در ادامه با اشاره به بحران ریزگردها که بازار کرمانشاه و استان های مرزی کشور را تعطیل و دچار رکود کرده، خواستار یکسری معافیت و مشوق های مالیاتی شد و افزود: دولت چه روزهای بحرانی ناشی از ریزگردها تعطیل کند و چه نکند گرد و غبار بازار کرمانشاه را فلج کرده است.

وی در ادامه مهم ترین مقوله برای رونق بازار را امنیت دانست و از همه ارکان امنیتی و نظامی و شورای تامین استان که این امنیت را ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

سلیم‌ساسانی در ادامه گفت: ۵۸ هزار واحد صنفی در قالب ۵۶ اتحادیه در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.