شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

کلید کاهش وزن در کدام عضو بدن است؟

کلید کاهش وزن در کدام عضو بدن است؟

شاید این موضوع بدیهی باشد که کسانی که مغزشان مقاومت بیشتری در برابر وسوسه غذا خوردان داشته و به طور خودکار به دنبال غذا نیست، در کاهش وزن بهتر عمل می کنند. این موضوع به دلیل وجود برخی شبکه های عصبی در مغز است.

به گزارش برنا؛ دانشمندان علوم اعصاب در مطالعات خود دریافتند که دو شبکه مغزی در کاهش موفق وزن بسیار تاثیرگذار هستند. بر این اساس اعلام شد فعالیت در یک شبکه از مناطق مغز - به نام  FN1    با مهارت های حسی و حرکتی مرتبط است.

حتما تاکنون متوجه شده اید که برخی افراد به طور خودکار و بدون آگاه بودن از این موضوع، همیشه به دنبال غذا می گردند. در حقیقت این نواحی از مغز هستند که انگیزه ناخودآگاه افراد برای جستجوی غذا را کنترل می کنند. شبکه دوم به نام  FN2  بر توجه و عملکرد اجرایی فرد تأثیر می گذارد.

یافته های محققان به وضوح نشان می دهد که این نواحی مغز در نحوه مقاومت افراد در برابر وسوسه غذا خوردن نقش دارند. طبیعتا افرادی که مقاومت در برابر وسوسه ها برایشان سخت تر است، در کاهش وزن با مشکل بیشتری مواجه می شوند. به گزارش سیناپرس،در مقابل، محققان دریافتند کسانی که مغزشان در مقاومت در برابر وسوسه خوردن غذا  بهتر بوده و به طور خودکار به دنبال غذا نمی ‌رود، در کاهش وزن بهتر عمل می ‌کنند.

پروفسور جاناتان بوردت، نویسنده اول این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق گفت: این یافته ‌ها نشان می ‌دهد که ویژگی ‌های شبکه مغز افرادی که در کاهش وزن کمتر موفق بودند با افرادی که موفق ‌تر بودند متفاوت است. برخی از افراد سوگیری حرکتی حسی ناخودآگاه قوی تری برای دنبال کردن غذا دارند، در حالی که برخی دیگر به نظر می رسد کمتر به دنبال غذا هستند.

در جامعه ‌ای با وفور غذا با نشانه‌ های غذا در همه جا، این اطلاعات می ‌تواند به توضیح اینکه چرا برخی از افراد در مبارزه با وزن اضافی و حفظ آن چنین مشکلی دارند، کمک کند.

این مطالعات شامل ۷۱ نفر بود که در یک آزمایش کاهش وزن ثبت نام کردند. طی این تحقیقات، مغز افراد فوق در ابتدا اسکن شد تا مشخص شود چه نوع فعالیتی در آن صورت می گیرد. بررسی این داده ها مشخص کرد دو شبکه کاربردی، FN1 و FN2، برای کنترل اشتها و لاغری افراد حیاتی هستند.

پروفسور بوردت در این رابطه گفت: یافته‌های ما بینش بیشتری در مورد مدارهای عملکردی پیچیده در مغز ارائه می ‌دهد، بنابراین ما اکنون درک مکانیکی از اینکه چرا افراد وزن کم نمی ‌کنند، داریم.

از نظر تئوری، اگر در مورد اصرارها و کنترل‌ ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانیم درمان ‌هایی را برای هر فرد به طور خاص طراحی کنیم، نه اینکه با همه یکسان رفتار کنیم. شرح کامل این مطالعه در شماره اخیر مجله Obesity منتشر شده است.