شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کالاهای اساسی#قیمت#دلار#افزایش قیمت

قیمت گندم ۱۳ دلار افزایش یافت

قیمت گندم

افزایش قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان ادامه دارد به طوری که گندم اساسی ترین محصول موثر در امنیت غذایی امروز ۱۳ دلار رشد داشت.

به گزارش مشرق، امروز در بازارهای جهانی هم قیمت ها روند صعودی روزهای قبل را تکرار کرد. افزایش قیمت ها پس از جنگ بین اوکراین و روسیه شتاب بیشتری گرفته و هر روز افزایش می یابد.امروز قیمت گندم ۱۲.۷۵ دلار  افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۹۵ دلار به فروش رفت.

گندم یک محصول اساسی است که بیشترین تاثیر را در ضریب امنیت غذایی دارد، تمام کشورها تلاش می کنند در تولید این محصول به خوداتکایی برسند یا ذخایر خود را افزایش دهند.

چین نیمی از صادرات گندم جهان را در انبارهای خود ذخیره کرده است و دیگر کشورها هم تلاش می کنند که ذخایر انبارهای خود را تقویت کنند.

ازسوی دیگر یارانه ای که دولت ها به بخش کشاورزی می پردازند هر روز بیشتر می شود تا تولید را بیشتر کنند، یا عوارض صادراتی را افزایش می دهند تا مانع از صادرات شوند و به عبارت دیگر تامینداخل را در اولویت قرار می دهند.

تعبیر کشورها این است که امروزه امنیت غذایی در مناسبات سیاسی کشورها بیشترین نقش را دارد و باید در این زمینه تلاش کرد.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اخیرا پیش بینی کرده اند که امسال ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری کنند این در حالی است که برای تامین نیاز نانوایی کشور حداقل نیاز به ۱۰ میلیون تن گندم است.

وضعیت تولید مواد غذایی در جهان بحرانی شده است، به طوری که سازمان خوارو بار جهانی باره هشدار داده و سازمان ملل متحد هم از این وضعیت به فاجعه غذایی تعبیر کرده است.

منبع: فارس