شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدیرعامل بانک#طرح#دانش#بنیان#فارس#تامین#مالی#شده#است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: ۳۵ طرح دانش بنیان در فارس تامین مالی شده است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: ۳۵ طرح دانش بنیان در فارس تامین مالی شده است

شیراز- ایرنا- مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ٣٥ طرح دانش بنیان در استان فارس از سوی این بانک تامین مالی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خورسندیان، چهارشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی طرح‌های تولیدی استان فارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین افزود: تخصیص تسهیلات به طرح‌های دانش بنیان از اولویت مهم در جهت تحقق این شعار است.
او ادامه داد: در صورت ارجاع هر طرح دانش بنیان دیگر، پس از بررسی کارشناسی به سرعت تامین مالی توسط بانک صنعت و معدن انجام خواهد شد.
وی، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان فارس (۲۲ مهرماه ۱۴۰۰) و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن در این سفر بیان کرد: در این سفر حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی در حال توسعه نیز در دستور کار است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: این بانک در بازه زمانی دو دهه گذشته حدود ۸۳ طرح را در استان فارس تامین مالی کرده که حدود ۶ هزار میلیارد ریال آن ریالی و حدود یک میلیارد دلار آن نیز ارزی بوده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: ۳۵ طرح دانش بنیان در فارس تامین مالی شده است
خورسندیان گفت: اگر این میزان به نرخ امروز محاسبه شود خواهیم دید که بانک صنعت و معدن تنها در بخش ارزی و ریالی، رقمی بیش از ۲۷۲ هزار میلیارد ریال را ویژه این ۸۳ طرح تامین مالی کرده است.
او ادامه داد: با تامین مالی این تعداد طرح، برای افزون بر ۶ هزار نفر در استان فارس فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی گفت: بنا به اعلام مسئولان استان فارس، بانک صنعت و معدن رتبه نخست جذب تسهیلات تبصره ١٨ را در این استان به خود اختصاص داده و درخواست‌های دیگری نیز در قالب این تبصره از استان فارس ارسال شده که امیدواریم با تامین مالی به آنها هم پاسخ داده شود.
وی افزود: هفت طرح از مجموع طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری به فارس مربوط به بانک صنعت و معدن است که تامین مالی سه طرح آن انجام شده، سه طرح در دست بررسی است و برای یک طرح دیگر نیز هیچ مراجعه‌ای انجام نشده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، کاغذسازی زاگرس را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم به زودی با تامین مالی به شکل کنسرسیوم به میزان ٨٠٠ میلیارد تومان این طرح هم به نتیجه برسد.