شهر خبر

ساخت سه ایستگاه در خط ۷ مترو؛ خبر خوش به دانشجویان دانشگاه آزاد | ایستگاه‌های جدید کجا هستند؟

مجری خط ۷ مترو تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط ۷ مترو از مهر خبر داد و گفت: غیر از ایستگاه بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، دو ایستگاه دیگر یعنی ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی و ایستگاه جنت آباد احداث می‌شوند.

ایستگاه مترو

به گزارش همشهری آنلاین، محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو در این باره توضیح داد: با تکمیل مطالعات پایه پروژه احداث مسیر و ایستگاه‌های بخش توسعه غربی خط ۷ مترو، به نظر می‌رسد عملیات اجرایی این طرح از مهر ماه سال جاری قابلیت آغاز دارد؛ پروژه‌ای که شامل حدود ۵ کیلومتر مسیر و ۳ ایستگاه می‌شود.

او افزود: انتظار داریم مطالعات مربوط به بخش توسعه غربی خط ۷ تا مرداد ماه تکمیل شده و بعد از آن با تجهیز کارگاه پروژه، در مهرماه بتوانیم عملیات اجرایی را شروع کنیم.

مجری خط ۷ در توضیح برخی مشخصات پروژه توسعه غربی این خط بیان داشت: غیر از ایستگاه بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی که در مرز مناطق ۲ و ۵ قرار دارد، دو ایستگاه دیگر یعنی ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی (در محدوده خیابان سیمون بولیوار) و ایستگاه جنت آباد در منطقه ۵ قرار دارند.

یوسفی گفت: تکمیل بخش مذکور، عملاً تعداد ایستگاه‌های خط ۷ را به ۲۵ ایستگاه و طول مسیر را به ۳۲ کیلومتر افزایش می‌دهد. برای تامین مالی پروژه هم بیشتر روی روش‌های تهاتر زمین برنامه‌ریزی شده است تا پیشبرد عملیات اجرایی با پشتوانه منابع مالی مطمئن‌تری دنبال شود.

او اظهار داشت: اگر بتوان منابع مالی را به موقع تامین کرد، ظرف مدت ۳ سال می‌توان مسیر توسعه غربی خط ۷ را با ۳ ایستگاه تکمیل و تحویل شهروندان پایتخت داد.