شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#معاون وزیر#دولت سیزدهم

برنامه‌ریزی دولت برای برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف

برنامه‌ریزی دولت برای برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون آقای صفری معاون وزیر خارجه گزارشی از برنامه ها و اقدامات اقتصادی دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ‌ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه این کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون میزبان معاون اقتصادی وزیرخارجه بودیم و ایشان گزارشی از عملکرد این وزارت خانه در حوزه اقتصادی ارائه کرد و از آنجایی که این بخش از محور های فعالیت دولت است، نیاز بود کمیسیون در جریان فعالیت ها قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس گزارش آقای صفری در صادرات، خدمات فنی مهندسی، دیپلماسی انرژی، انتقال تکنولوژی و واردات فعالیت‌های دیپلماسی اقتصادی  تفکیک شده است و کار در حال پیشرفت است و در مناطق مختلف دنیا از جمله حوزه آسیای میانه اقدامات خوبی شده و شاهد تردد مقامات این کشورها به تهران و سفر مقامات ارشد کشورمان به کشورهای این حوزه بودیم. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:همچنین آمریکای لاتین و آفریقا هم از مناطقی است که روی آنها برای توسعه روابط اقتصادی تمرکز شده است.

عمویی تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تحرک جدی برای تشکیل کمیسیون های اقتصادی آغاز شده و 48کمیسیون اقتصادی فعال در حال حاضر با کشورهای مختلف داریم که این دولت به دنبال فعال کردن آنها است و طبق گزارشی که در جلسه کمیسیون امنیت ملی ارائه شد، از ابتدای دولت تا پایان سال 1400 شش کمیسیون مشترک برگزار شده است و در سه ماهه اول سال 1401 هم شش کمیسیون مشترک دیگر برگزار شده و بنا بر این است تا یکسال آینده  کل 48 کمیسیون مشترک تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد :در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی نیز بر لزوم توجه بر موضوع دیپلماسی اقتصادی و بازار کشورهای همسایه تاکید کردند.

انتهای‌ پیام/