شهرخبر

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره گرانی‌ها و تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره گرانی‌ها و تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از وجود گرانی های افسارگسیخته انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در تذکرات شفاهی امروز خود به موضوعاتی مانند گرانی‌ها و تعیین تکلیف استخدامی پرستاران، رتبه‌بندی معلمان و تاخیر در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو پرداختند که در این گزارش می‌خوانید:

حبیب الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خود گفت: گرانی افسارگسیخته امان مردم را بریده است.

وی در بخش دیگری از تذکر خود بیان کرد:بستن بند کمال خان بر روی رودخانه هیرمند توسط بدخواهان بشریت اعم از آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آل سعود یک فاجعه و تراژدی در سیستان رقم می زند و موجب می شود مردم ولایی از روی استیصال و ناچاری ترک دیار و خانه خود کنند و تنگه احد ایران تخلیه شود.

نماینده زابل در مجلس ادامه داد:تسریع در انتقال آب از دریای عمان، پرداختن به آب ژرف، دریافت حقابه ایران از افغانستان و ساماندهی آب های سطحی، پرداخت خسارت به کشاورزان به دلیل خشکسالی و بخشودگی و استمهال وام آنها، معاف کردن مردم سیستان از مالیات، تامین آرد مورد نیاز، استفاده از ظرفیت های مرز و مناطق آزاد و بازارچه های مرزی، پیگیری طرح رزاق، اجرای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان و توجه به حق التدریسی ها و خرید خدمتی ها از دیگر موضوعاتی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

دهمرده بیان کرد: ساماندهی حاشیه نشینی ها و نیروهای شرکتی، تسریع در خواهرخواندگی شهرهای تهران، اصفهان و مشهد  با شهرهای سیستان براساس قول رئیس جمهور، تعریض بزرگراه زابل- زاهدان و بهسازی راه های روستایی از دیگر موضوعاتی است که باید به آنها توجه شود. همچنین از همکاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با نمایندگان قدردانی می شود.

*وزارت بهداشت مانع تعدیل نیروهای پزشک و پرستار بعد از اتمام دوران بحرانی کرونا شود

در ادامه علی علیزاده نماینده مراغه نیز در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز ملی اصناف خطاب به وزیر اقتصاد گفت: سابقه اصناف در برهه های  حساس کشور بر کسی پوشیده نیست از این رو اصلاح قانون مالیات باید مورد توجه قرار گیرد و فرار مالیاتی عده ای قلیل، دامن همه اهالی اصناف و بازار را نگیرد.

نماینده مراغه در مجلس در ادامه در تذکری خطاب به وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: مدافعان سلامت بعد از اتمام دوران بحرانی کرونا در حال تعدیل هستند که این برخلاف انصاف و منویات رهبری است همچنین دانشکده های علوم پزشکی تعهد محضری از دانشجویان دندان پزشکی و محیط می گیرند و اجازه جذب و به کارگیری به آنها نمی‌دهند که باید پیگیری شود.

*چرا آیین نامه واردات خودرو تنظیم نشده است؟

همچنین جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صمت گفت: آیا نوشتن یک آیین نامه واردات خودرو باید بیش از 2 ماه طول بکشد؟ نمی بینید مردم از جانب خودروسازان تحت فشار هستند؟

وی افزود:ما اگر انتقادی را بیان می کنیم از سر دلسوزی است، بیش از دو ماه گذشته ولی آیین نامه واردات خودرو تنظیم نشده است. صحبت های ما ناظر بر عملکرد تشخیص مصلحت و هیات نظارت نبوده است، وقتی از مافیای خودرو صحبت می شود، منظور سیستم های پیچیده ای است که اجازه نمی دهند صنعت خودروسازی به سمت و سویی برود که برای مردم رفاه ایجاد کند.

نماینده مرودشت بیان کرد: از وزیر صمت می خواهم قبل از استیضاح این آیین نامه را تنظیم کند تا ترتیب اثر در نگاه نمایندگان نسبت به استیضاح وی داده شود.

انتهای‌ پیام/