شهر خبر

داستان حواشی انتخابی تیم ملی شنا چیست؟

داستان حواشی انتخابی تیم ملی شنا چیست؟

تهران- ایرنا- مسابقات انتخابی تیم ملی شنای کشورمان برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی با برخی حواشی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی شنای کشورمان برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و طبق اعلام کمیته فنی شنا با حضور مربیان مدعو از ۲۷ خرداد الی سوم تیرماه در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی تهران اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی کرده است.

از این رو برخی شناگران به برخی تصمیمات کمیته فنی انتقاد داشتند و معتقد بودند که بعضی از شناگران، شرایط لازم برای حضور در این اردو را نداشتند و با فشار مربیان خود به این انتخابی دعوت شدند. 

این انتقادات در حالی مطرح شد که حدود یک ماه پیش جلسه‌ای در خصوص نحوه انتخاب شناگران برگزار شده بود و فدراسیون شنا مبنای انتخاب شناگران را بر شانس مدال‌آوری آن‌ها در بازی‌های اسلامی گذاشت چرا که کمیته ملی المپیک از فدراسیون‌ها خواسته که ورزشکاران با شانس مدال‌آوری به مسابقات اعزام شوند.

به همین دلیل مربیانِ شناگرها به جلسه دعوت شدند و در این خصوص تصمیم گرفتند که در برخی از رشته‌ها که شانس مدال‌آوری ایران بالاست، افرادی که رکورد بهتری داشتند، به شرط آماده بودن به اردو دعوت شوند.        

در واقع می‌توان گفت این بهترین تصمیم در این خصوص بوده چرا که هیچ شاخصی برای انتخاب شناگران وجود نداشته و مربیان باید طبق رکوردها و آماده بودن شناگران، آن‌ها را برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب کنند. شناگرانی هم منتقد این موضوع بودند، باید طابع فدراسیون بوده و به نظر مربیان خود احترام بگذارند.